Vuoden huiput valitaan jälleen

Vuosittain järjestettävä tapahtuma tähtää suunnittelun tason nostamiseen, luovuuden ja omaperäisyyden voimistamiseen sekä suunnittelijoiden ammattitaidon kehittämiseen. Parasta suomalaista luovaa suunnittelua etsitään Vuoden Huiput -kilpailussa kaikkiaan 15 eri sarjassa. Vuosittain vaihtuvan, ylituomarin valitseman Jokeri-sarjan teemana on brändi sosiaalisessa mediassa.

Vuoden Huippujen Shortlista on nyt julkaistu ja nähtävillä osoitteessa
www.vuodenhuiput.fi/fi-FI/vuoden-huiput-2017/shortlista/

Clear Channel sponsoroi Vuoden Huippujen ulkomainoskategoriaa. Tuomareita on kisassa yhteensä 61 ja ylituomarina toimii tänä vuonna Samujin perustaja ja luova johtaja Samu-Jussi Koski. Tuomariston valitsee kilpailua järjestävän visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö Grafia Ry:n hallitus.

- Ulkomainonta on mediana ollut voimakkaassa kasvussa ja toteutettujen kampanjoiden taso on ilahduttavan korkea. Toivomme näkevämme mahdollisimman paljon näitä hienoja toteutuksia mukana kilpailussa. Uudet kaupallistukset, esimerkkinä kaupunkipyörät, tuovat entistä enemmän mahdollisuuksia luovuuden ilmaisemiseen ja kaupunkikuvan elävöittämiseen. Vuoden huipuissa palkitaan parhaat oivallukset, sanoo Head of Marketing Pilvi Rissanen Clear Channelilta.

Ulkomainonnan kategorian tuomaristoa luotsaa tänä vuonna Alo Valtere. Puheenjohtajan ominaisuudessa hän sanoo seuraavaa:

- Toivon yllätyksiä. Kerronnallisia, visuaalisia, teknisiä ja älyllisiä yllätyksiä. Yllätyksestä toivuttuani haluan ihailla toteutuksen käsittämätöntä taidokkuutta.”

Kilpailu järjestetään nyt 38. kerran. Tapahtumakokonaisuuteen kuuluu kilpailu, festivaali, palkintogaala, palkittuja töitä esittelevä näyttely sekä vuosikirja. Lisätietoa kilpailusta löytyy verkkosivuilta:

http://www.vuodenhuiput.fi