29.10.2018 | Digitaalinen mainonta, Yhteistyö

Clear Channel on taidemuseo Amos Rexin yhteistyökumppani

Helsingin ytimessä sijaitseva taidemuseo Amos Rex avautuu yleisölle torstaina 30.8.

Lasipalatsissa sijaitseva museo luo ympäristöönsä ainutlaatuisen taiteen ja kulttuurin kohtaamispaikan, jonka kokonaisuuteen kuuluu näyttelytilojen lisäksi Lasipalatsi tapahtuma-aukioineen ja elokuvateatteri Bio Rex. Aukiolla kohtaavat vuosisatojen arkkitehtuuri eikä sijainti voi tuosta parantua.

Clear Channel on Amos Rexin mediakumppani, mutta kyse ei ole pelkästään medianäkyvyydestä. Kyse on toisiaan tukevien arvojen ja kunnianhimon esiintuomisesta – näin kumpikin saa portfolionsa toimimaan älykkäällä ja erityislaatuisella tavalla.

Kumppanuuden näkyvin osa suurelle yleisölle on Amos Rexin omat ulkomainoskampanjat. Silloinkaan kyse ei ole pelkästään siitä mitä on mainoksessa. Kyse on siitä missä ja milloin se kohdataan ja kenen toimesta; kontekstista. Ajoituksesta. Kohdeyleisön tuntemisesta.

ENNENNÄKEMÄTÖN DIGITAALINEN TAIDEKOKONAISUUS AVAA AMOS REXIN

Amos Rex avautuu elokuun 30. päivä teamLab ’Massless’ näyttelyllä. Massless on suuri kansainvälinen näyttely Tokiossa päämajaansa pitävältä taidekollektiivi teamLabilta, joka täyttää koko 2.200m2 näyttelytilat kokonaan digitaalisella taiteella.

Amos Rexin avautuminen on suurin tapahtuma Helsingin kulttuurielämässä sukupolveen ja tulee tarjoamaan voittamattomat tilat taiteen esittämiselle, näyttelyille, elokuvalle ja performanssille.

– Taide oli aiemmin jotain mitä ripustettiin seinälle ja jota lähestyttiin kunnioittavasti pohtimaan. Tänä päivänä taide on enenevissä määrin vuorovaikutuksellista ja keskustelua herättävää. Se on jotain mitä ihmiset tekevät ja kokevat yhdessä. Nykytaide löytää koko ajan uusia muotoja ja uusia medioita. Tämä on erinomaisesti todennettavissa ensimmäisen taiteellisen myötävaikuttajamme teamLabin immersiivisissä ja osallistavissa digitaalisissa teoksissa. Näyttely on fantastinen tapa kuvastaa ilmaisun vapautta jonka uudet tilamme mahdollistavat, Amos Rexin museonjohtaja Kai Kartio kommentoi.

Clear Channel on mukana tukemassa Amos Rexiä ja sen avajaisnäyttelyä. Clear Channelin lupaus ’Enemmän elämyksiä’ toteutuu uudessa museossa ja Massless-näyttelyssä erinomaisesti.

– Clear Channel haluaa yhdistää ihmiset ja brändit merkityksellisellä ja oivaltavalla tavalla. Tarjoamme mainostajille välineitä siellä missä kuluttajat elävät arkeaan ja tekevät ostopäätöksiä, parhailla mahdollisilla ratkaisuilla. Uudet teknologiat ja käytettävissä oleva data mahdollistavat yhä joustavamman mainonnan ja median suunnittelun. Lähtiessämme Amos Rexin kumppaniksi tiesimme, että tässä yhteistyössä pääsemme kumpikin venyttämään oman toimialamme raja-aitoja ja siten tuomaan suurelle yleisölle jotain uutta. Tämän paremmaksi yhteistyö ei voi tulla, sanoo Head of Marketing Pilvi Rissanen.

teamLab (p. 2001) on taidekollektiivi, poikkitieteellinen ryhmittymä teknologian moniosaajia, joiden yhteistyöllinen toiminta etsii yhtymäkohtia taiteen, tieteen, teknologian, muotoilun ja luonnon välillä. Usean alan asiantuntijat kuten taiteen, ohjelmoinnin, koneopin, CG animoinnin, matematiikan ja arkkitehtuurin, muodostavat teamLabin.

teamLab pyrkii työssään löytämään uusia yhtymäkohtia ihmisten ja luonnon, sekä yksilön ja maailman välillä digitaalisen taiteen keinoin. Digitaalinen teknologia mahdollistaa taiteen vapautumisen fyysisestä maailmasta ja venyttää raja-aitoja. teamLab ei näe rajoja ihmisten ja luonnon tai yksilön ja maailman välillä, yksi on toisessa ja toinen yhdessä. Kaikki on olemassa yhdessä pitkässä, hauraassa, mutta silti ihmeellisessä rajattomassa elämän ketjussa.

Clear Channel auttaa Amos Rexiä luomaan pitkäkestoisia yhteyksiä potentiaalisten museovieraiden kanssa ja Amos Rex auttaa Clearia toteuttamaan visiotaan – The Future of Media, Out of Home.

Lisätietoja:

Clear Channel Head of Marketing, Pilvi Rissanen, pilvi.rissanen@clearchannel.fi, puh. 0207 312 025