20.8.2020 | Matkustusympäristö
Helsinki-Vantaan lentoaseman matkustajat antoivat hyvää palautetta Finavian terveysturvallisuuteen liittyvistä toimenpiteistä
Kumppanimme Finavia teki heinäkuussa lentoaseman matkustajille kyselyn terveysturvallisuuteen liittyvistä toimenpiteistä Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Kyselyn vastaukset olivat positiivisia ja lentoasema sai erinomaiset arviot koronatilanteen huomioinnista.
Heinäkuussa Helsinki-Vantaan lentoasemalla tehdyssä kyselyssä vastaajat antoivat hyvää palautetta muun muassa käsidesien saatavuudesta, Finavian maskisuosituksesta, hyvästä ohjeistuksesta sekä turvavälien pitämisestä. Lähes 90 % vastaajista oli sitä mieltä, että Helsinki-Vantaan lentoasema on huomioinut koronatilanteen asianmukaisesti toiminnassaan.
Kehittääkseen toimintaansa Finavia kerää jatkuvasti matkustajapalautetta lentoasemillaan. Koronatilanteen aikana Finavia on tehnyt myös tiiviisti yhteistyötä viranomaisten ja terveysalan asiantuntijoiden kanssa koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi. Nykyisen terveystilanteen pohjalta matkustajaprosesseihin on tehty muutoksia. Lisäksi toimenpiteitä ja ohjeistuksia, joilla pyritään estämään koronaviruksen leviäminen, on lisätty. Finavian ja viranomaisten toimien lisäksi matkustajien vastuu korostuu muun muassa käsi- ja yskimishygienian ja turvavälien pitämisessä.
Konkreettisia toimenpiteitä:
- 100 asennettua suojapleksiä asiakaspisteille
- 300 käsidesiannostelijaa ympäri terminaalin
- 2 000 turvavälistä muistuttavaa tarraa
- yli 100 000 käytettyä kasvomaskia
- matkustajakuulutuksia on lisätty
Lähde: Finavia, https://www.finavia.fi/fi/uutishuone/2020/helsinki-vantaan-lentoasema-sai-heinakuussa-matkustajilta-hyvat-arviot
Clear channel ja helsinki-vantaan lentoasema
Clear Channel Suomi on Helsinki-Vantaan lentoaseman mediakumppani. Lentoaseman uniikki ympäristö tarjoaa mainostajille upeita mahdollisuuksia Finavian ja Clear Channelin monivuotisen yhteistyön ansiosta. Helsinki-Vantaan lentoasemalla mainostajat ja heidän brändinsä saavat parhaan tarttumapinnan kansainvälisyyteen, ostovoimaiseen yleisöön ja aktiivisiin kuluttajiin.
Korkealuokkainen ja laadukas mediaympäristö Helsinki-Vantaan lentoasemalla mahdollistaa vaikuttavan ja tavoittavan mainonnan. Lentoasemalla voi tehdä vaikutuksen kuluttajiin sekä pitkäaikaisella että lyhytaikaisella näkyvyydellä, ja tavoittaa niin kansainväliset kuin kotimaisetkin matkustajat. Lentoasemalla viihdytään ja vietetään aikaa avoimin mielin, keskimäärin kaksi tuntia kerrallaan. Odotusaikana on mitä erinomaisin hetki inspiroida kuluttajaa – mainokset huomataan ja muistetaan.
Helsinki-Vantaan lentoaseman matkustajamäärät ovat kevään jälkeen lähteneet jälleen kasvuun. Yhdessä viranomaisten ja Finavian ensiluokkaisella toiminnalla sekä matkustajien vastuullisella käytöksellä saadaan matkustusrajoitteita jatkossakin vähennettyä.
Jaa sisältö: