4.3.2019 | Matkustusympäristö, Uutiset
Valtavat mediapinnat mahdollistavat uudenlaisia brändielämyksiä Helsinki-Vantaan lentoaseman laajentuessa
Osana Finavian lentoaseman miljardin euron laajennushanketta, Helsinki-Vantaalla otetaan seuraavaksi käyttöön etelä- ja länsisiipien väliin valmistuva Aukio. Varustelultaan ja esitystekniikaltaan ainutlaatuinen ja korkeatasoinen Aukio on ennen kaikkea suomalaisen luonnon käyntikortti, mutta luo tietyissä tilanteissa ennennäkemättömiä mahdollisuuksia myös brändeille. Laajennusosan uusinta teknologiaa olevat näyttö-, ääni- ja valaistusjärjestelmät mahdollistavat aivan uudenlaisten kampanjoiden toteuttamisen. Laajennus mahdollistaa myös uuden jättikokoisen megabannerin asentamisen Non-Schengen alueelle. Digitaalinen megabanneri tavoittaa erityisesti aasialaiset ja venäläiset vaihtomatkustajat.
Laajennusosan kohtaamispaikka Aukio mahdollistaa näyttävät ja interaktiiviset kampanjat
Helmikuussa matkustajille avautuva Aukio on Non-Schengen lentoja palvelevan alueen keskus, jonka kautta kulkee miljoonia matkustajia tänä vuonna.
– Aukiosta tulee yksi Helsinki-Vantaan näyttävimmistä alueista. Se tarjoaa ennennäkemättömät puitteet erilaisille tapahtumille ja ilmiöille, ja odotammekin, että erityisesti suuret suomalaiset brändit sekä kansainväliset yritykset kiinnostuvat Aukion mahdollisuudesta toteuttaa uudenlaisia kampanjoita, Tommi Nöjd, Head of Airport Media, Clear Channelilta sanoo.
Uusin teknologia mahdollistaa mieleenpainuvat elämykset
Aukio on ennen kaikkea elämyksellinen tila, jossa matkustajille luodaan mieleen jäävä ja vaikuttava kokemus suomalaisuudesta. Normaalitilassaan se viestii suomalaisesta luonnosta kaikki aistit tavoittavan, osin interaktiivisen huipputeknologiaa hyödyntävän kokonaisuuden keinoin. Lisäksi tila mahdollistaa monipuolisten tapahtumien järjestämisen. Aukiota voidaan kuitenkin tietyissä tilanteissa hyödyntää myös poikkeuksellisen brändinäkyvyyden kampanjoiden alustana. Aukion varustelussa ja esitystekniikassa otetaan huomioon brändien halu erottautua ja saada aikaan todellinen Wow!-efekti.
– Lentoasemaympäristö on jo sellaisenaan vaikuttava brändinrakennuspaikka, mutta uusi teknologia vie mainostajan mahdollisuudet aivan uudelle tasolle. Aukion avara ja muokattava tila interaktiivisine LED-seinineen sekä teatteritason ääni- ja valoratkaisuineen toimii näyttämönä luovien ja vuorovaikutteisten kampanjoiden toteuttamiselle. Tämä on ainutlaatuinen mainosväline kansainvälisessäkin mittakaavassa. Vain mielikuvitus on rajana, Nöjd toteaa.
The Gateway megabanneri tavoittaa kaikki non-Schengen matkustajat
The Gatewayksi nimetyn megabannerin sijainti on uuden vaihtomatkustajien yläpuolella. Valtavalla digitaalisella mainosnäytöllä on kokoa ja näköä 16,7 metrin leveyden ja 4,32 metrin korkeuden verran. The Gateway tavoittaa kaikki turvatarkastettavat Non-Schengen vaihtomatkustajat, ja kuten Aukiokin, se on erittäin näyttävä premiumpaikka brändinrakennukselle ja mahdollisuus tavoittaa erityisesti aasialaiset vaihtomatkustajat.
Digitaalisuus tukee voimakkaan brändin rakentamista
Tutkimuksen mukaan (Clear Channel UK 2016: Premium Brand Survey) luovuus ja yllätyksellisyys erottavat vahvat ja kuuluisat brändit toisista.
– Tutkimuksessa kävi ilmi, että suuret digitaaliset mainospinnat tukevat vahvoja brändejä, mutta myös sijainnilla on merkitystä. Digitaalisen mainonnan osaamisemme yhdistettynä The Gatewayn ja Aukion ensiluokkaisiin puitteisiin mahdollistaa tuottamaan brändielämyksen kaikille aisteille ja siten vahvistaa kuluttajan brändikokemusta, Nöjd sanoo.
Clear Channel Suomi Oy
Lisätiedot: Tommi Nöjd, Head of Airport Media, Clear Channel, +358 207 312 005
Jaa sisältö: