25.8.2020 | Matkustusympäristö, Digitaalinen mainonta, Uutiset, Yhteistyö
Katajanokan terminaaliin uusi, uniikki ja vaikuttava LED-mainospinta
Mainosverkostoomme kuuluvaan Katajanokan terminaaliin on asennettu uusi, upea ja näyttävä uutuus − kaareva LED-mainospinta. Tämä huikea mainospinta on 16 metriä pitkä ja 1,5 metriä korkea, ja se tavoittaa 55 769 kontaktia viikossa (OTC). Seinällä voidaan näyttää niin kaupallista sisältöä kuin tunnelmakuvaakin.
Uniikki mainosnäyttö sijaitsee Katajanokan terminaalin 2. kerroksessa, jonne saavutaan turvatarkastuksen jälkeen. Terminaalin 2. kerroksessa vietetään aikaa ja tunnelmoidaan tulevaa matkaa ennen laivaan nousua. Tila on juuri remontoitu viihtyisäksi ja sieltä löytyy myös kahvila-ravintola. Mainospinta todella tekee vaikutuksen tilassa − täällä tavoitat ja teet vaikutuksen näyttävästi.
Uuden LED-pinnan lisäksi Katajanokan terminaalista löytyvät seuraavat mainosratkaisumme:
- 12 Adshel-pintaa
- 1 promootioalue
- 3 elämysseinää
- 1 valolaatikko
- 9 digitaalista mainosnäyttöä
katajanokan terminaali
Katajanokan terminaalissa vierailee vuosittain noin 2,9 miljoonaa Viking Linen Tukholmaan tai Tallinnaan matkaavaa asiakasta. Helsingin Sataman terminaaleista Katajanokka tavoittaa erityisen monipuolisesti eri kohderyhmäsegmentit. Kaupallinen tarvemaailma painottuu eniten ajan kuluttamiseen ja nopeasti ja helposti teemojen ympärille.
Kaksi suurinta kohderyhmää Katajanokalla ovat Nautiskelijat ja Rutiinireissaajat. Nautiskelijat tulevat matkalle viettämään laatuaikaa ystävien tai puolison kanssa, ja he haluavat panostaa laatuun. Nautiskelijoiden matkustaminen painottuu viikonloppuun. Rutiinireissaajat puolestaan matkustavat jatkuvasti tietyllä reitillä, tyypillisesti Suomen ja Viron välillä, ja 39 % heistä on työmatkalla. He ovat useimmiten yli 35-vuotiaita suomalaisia tai virolaisia miehiä.¹
Clear channelin ja helsingin sataman mainosyhteistyö
Helsingin Satama ja Clear Channel aloittivat vuoden 2020 alusta mainosyhteistyön, joka näkyy sataman 12 miljoonalle vuosittaiselle matkustajalle. Euroopan vilkkainta matkustajasatamaa on kevään ja kesän aikana uudistettu ja digitalisoitu voimakkaasti. Jatkossa Helsingin matkustajasatamissa näkyvä mainonta perustuu matkustajadataan, jota satamissa on kerätty ja kerätään jatkossakin. Sen perusteella tiedetään, mihin aikaan päivästä laivalle lähtee tai sieltä saapu perheitä, työmatkalaisia, nautiskelijoita, turisteja ja laivabilettäjiä.
Kiinnostuisto tästä upeasta ja uniikista mainosmahdollisuudesta Helsingin Sataman Katajanokan Terminaalissa? Ota rohkeasti yhteyttä myyntimme ja kysy lisää.
Lähde 1: Port of Helsinki, 2019, Red Note. Helsingin Sataman asiakkaat, segmentointitutkimus.
Jaa sisältö: