16.1.2023 | Ostosympäristö, Kauppakeskusmedia, Inspiraatio
Mainonta kauppakeskuksissa tavoittaa juuri oikealla hetkellä
Kauppakeskukset ovat ympäristöjä, joissa inspiroidutaan, haetaan elämyksiä sekä viihdytään ja vietetään aikaa. Kauppakeskuksissa liikutaan avoimin ja positiivisin mielin, joten ostokäyttäytyminen on spontaania ja heräteostokset yleisiä. Mainonnan ja promootioiden keskittäminen kauppakeskuksiin tuo mukanaan lukuisia mahdollisuuksia ja hyötyjä.
Kauppakeskuksien suosio jatkaa kasvamista ja suomalaiset vierailevat niissä ahkerasti. 1 Mainonta on tuottoisaa kuluttajat helposti tavoittavassa ympäristössä, jossa ollaan jo valmiiksi motivoituneita ostamaan. Tehokkaassa mainoskampanjassa ajoitus on kaikki kaikessa – kauppakeskusmainonnalla tavoitat ostotuulella olevan asiakkaan juuri oikealla hetkellä.
Kauppakeskusmainonnalla lisäät kampanjasi tehokkuutta sekä myyntiä
- Peräti 37 % suomalaisista käy kauppakeskuksissa vähintään kerran viikossa
- 9/10 huomaa kauppakeskuksessa tapahtuvan mainonnan
- 63 % suomalaisista kertoo tekevänsä lopullisen ostovalinnan vasta kauppakeskuksessa
- 42 % kertoo ostaneensa kauppakeskuksen mainosnäytöllä näkemänsä tuotteen 2
Kauppakeskusmainontaan suhtaudutaan positiivisesti ja se koetaan olennaisena osana kauppakeskusmiljöötä. Kauppakeskuksen mainosnäytöt ohjaavat vastaanottavaisin mielin liikkuvat kuluttajat valitsemaan mainostettavan tuotteen, palvelun tai elämyksen.
Kauppakeskusmedian tavoittavuus on erinomainen, sillä kauppakeskukset sijaitsevat vilkkaassa kohtaamisen keskiössä, jossa vietetään aikaa aamusta iltamyöhään. Brändisi tarina vahvistuu, kun viestisi on kaikkien nähtävillä kaupungin elävimmillä paikoilla.
Tutustu ostoympäristön ratkaisuvaihtoehtoihimme »
Kauppakeskuspromootio herättää mielenkiintoa ja kannustaa tutustumaan brändiin
Kauppakeskukset ovat erinomaisia ympäristöjä promootioille. Kauppakeskuspromootio kiinnittää asiakkaan huomion ja pysäyttää oikeassa mielentilassa olevat ohikulkijat tutustumaan mainostettavaan tuotteeseen. Promootion myötä brändiä on helppo lähestyä ja saada vaivattomasti lisätietoa tuotteesta tai palvelusta.
Kauppakeskuskävijän katse kiinnittyy värikkääseen promootiopisteeseen, jossa on smoothie-maistiaisia tarjolla. Maukas smoothie jää vahvasti mieleen ja päätyy ostovalinnaksi seuraavalla kauppareissulla.
Etenkin tuotelanseeraukset ja uusien asiakkaiden mielenkiinnon herättäminen onnistuu erinomaisesti promootiolla. Vaikuttava ja elämyksellinen promootio jää asiakkaan mieleen saaden aikaan harkintaa, kokeilua ja uusia asiakassuhteita. 3
Suunnittele brändisi näköinen promootio
Kauppakeskuspromootioilla voi toteuttaa mieleenpainuvasti esimerkiksi tuotemaistatuksia ja -jakeluita, pienimuotoisia tapahtumia sekä pop-up -myyntitiskejä. Perinteisten vaihtoehtojen lisäksi promootiot voivat olla hyvinkin yksilöllisiä ja kekseliäitä. Esimerkiksi Prime Video toteutti loistavan esimerkin poikkeavasta ja huomiota herättävästä promootiosta, joka muistutti upeiden 3D-elementtien ansiosta vaikuttavaa taideinstallaatiota.
Tutustu promootioratkaisuihimme »
Haluaisitko kuulla lisää?
Tavoita asiakas koko ostopolun varrella – kodeista kauppoihin ja kauppakeskuksiin. Lataa ostopolkuoppaamme ja tutustu ulkomainonnan mahdollisuuksiin.
Kiinnostuitko kauppakeskusmainonnan ja -promootioiden tuomista mahdollisuuksista? Ota yhteyttä myyntiimme ja suunnitellaan yhdessä brändillenne sopiva ratkaisu!
Lähteet:
1) Kauppakeskusyhdistys: Kauppakeskukset (2019)
2) Clear Channel ostopolkututkimus (2018)
3) CCS/Carat 2016
Jaa sisältö: