11.4.2019 | Digitaalinen mainonta, Kaupunkiympäristö
KESÄ ON IHMISEN PARASTA AIKAA!
NÄY ISOSTI SIELLÄ MISSÄ SUOMALAISET VIIHTYVÄT.
Kesäisin Suomi herää eloon, kun tapahtumien lisäksi kaupunkien keskusta-alueet terasseineen ja vehreine puistokeitaineen suorastaan kutsuvat viettämään aikaa. 83 % kuluttajista kertoo viettävänsä kesäisin enemmän aikaa ulkona ja 47 % kokee oman aktiivisuutensa lisääntyvän ilmojen lämmetessä. Heinäkuu on Suomessa suosituin matkailukuukausi ulkomaisten matkailijoiden yöpymisillä mitattuna ja erityisesti Helsingin vetovoima kansainvälisten matkailijoiden keskuudessa on kasvussa. Matkailijat käyttävät keskimäärin 299 euroa Suomen-matkallaan, ja merkittävimmät kulutuskohteet ovat ostokset ja elintarvikkeet, ravintolat ja kahvilat sekä majoittuminen.
"54 % kuluttajista kertoo huomaavansa ulkomainontaa paremmin kesäaikaan, joten näkyvyys kaupunkien suosituimmilla sijainneilla todellakin kannattaa. Clear Channelin kaupunkiympäristöön sijoitellut mainospinnat tavoittavat helteistä nauttivat puistohengailijat, nähtävyyksistä kiinnostuneet matkailijat sekä aktiiviset kaupunkilaiset."
Kesä innostaa ihmiset myös pyöräilemään. Pääkaupunkiseudun asukkaat liikkuvat muita useammin pyörällä, ja matkat ovat huomattavan pitkiä verrattuna muihin suuriin kaupunkeihin. Clear Channelin Kaupunkipyörä-verkosto kattaa tänä kesänä koko pääkaupunkiseudun uusien menopelien rantautuessa kesäkuussa Vantaalle. Myös Turussa pääsee viilettämään Föli-pyörillä pitkin Aurajoen rantoja.
NÄY ISOSTI SIELLÄ MISSÄ MATKUSTETAAN
Suomalaiset suuntaavat kesäisin myös ulkomaille selkeästi vilkkaammin kuin muina vuodenaikoina, ja matkaan lähdetään useimmiten lentäen tai laivalla. Miksi et siis hyödyntäisi näkyvyyttä Helsingin satamoissa tai Helsinki-Vantaan lentoasemalla, jonka uniikki ja laadukas mainosympäristö tarjoaa brändeille parhaan tarttumapinnan kansainvälisyyteen, ostovoimaiseen yleisöön ja aktiivisiin kuluttajiin.
”70 % pitää Helsinki-Vantaan lentoasemaa loistavana mainospaikkana ja 50% matkustajista muistaa spontaanisti siellä näkemäänsä mainontaa”
Jaa sisältö: