14.4.2025 | Kaupunkiympäristö, Kohderyhmätieto/asiakasymmärrys, Kuluttajakäyttäytyminen

Kuinka tavoittaa suomalaiset liikkumisen muuttuessa?

Tehokkaan kampanjan suunnittelu edellyttää ymmärrystä kohdeyleisön liikkumisreiteistä, ajanviettopaikoista ja eri mainosympäristöistä. Vuonna 2025 suomalaisten liikkuminen ja mediankulutus on paljon monimuotoisempaa aikaisempaan verrattuna. Tutustu kolmeen keskeisimpään muutokseen ja lue, miten ne voidaan ottaa huomioon mediastrategiaa ja kampanjoita suunniteltaessa.

Muutos 1

Liikkuminen ja päivärytmi ovat muuttuneet, kun lähes 60 % suomalaisista tekee etätöitä*.

Etätyö on tuonut joustavuutta arkeen, ja perinteinen päivärytmi on hajautunut. Työ- ja vapaa-aika lomittuvat, ja ostoksilla käynti tai muu kodin ulkopuolinen liikkuminen jakautuu entistä tasaisemmin koko päivän ajalle. 

Muutos 2

Kauppakeskuksista on tullut kaupunkikeskustoja, joiden merkitys arjessa on monipuolistunut.

Kauppakeskuksista on kehittynyt monipuolisia ajanvietto-, shoppailu-, harrastus- ja palvelukeskittymiä sekä julkisen liikenteen solmukohtia, kuten Espoossa Iso-Omena ja Ainoa tai Helsingissä Kamppi ja Tripla. 

Muutos 3

Liikkuminen keskustassa on vähentynyt ja siirtynyt kauppakeskuksiin sekä kodin lähelle.

Muutos näkyy etenkin Helsingin keskustassa, jossa auto- ja kevyen liikenteen määrät ovat 16 % matalampia ja HSL:n joukkoliikenteen käyttö yhä noin 13 % alemmalla tasolla verrattuna vuoteen 2019.

Yhdistely

Kuluttajien tehokas tavoittaminen edellyttää mainosympäristöjen yhdistelyä

Liikkumisen ja asioinnin muutosten myötä vain yhdessä ulkomainosympäristössä mainostaminen ei ole yhtä tehokasta kuin ennen. Paras lopputulos saadaan aikaan, kun näkyvyys ulotetaan laajasti läpi päivän ja eri ympäristöjen. Näin huolehditaan siitä, että hyödynnämme kaupunkilaisten kohtaamispisteet mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. 

Tämän takia olemme ensimmäisenä ulkomainosyhtiönä tuoneet markkinoille täysin uudessa mittakaavassa eri mainosympäristöjä ja -pintoja yhdistelevät tuotteet – kaupunkikuvan vaikuttava haltuunotto on nyt helpompaa kuin koskaan! 

Tutustu eri ympäristöjä yhdisteleviin kevään uutuuksiin: 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/City%20Digital1.jpg

City Digital – ota koko kaupunkikuva tehokkaasti haltuun. 

Erinomaisesti tavoittavat 46-75” mainospinnat sijaitsevat erilaisissa kaupallisissa ja kaupunkiympäristöissä ulkona kaduilla ja sisätiloissa, kuten kauppakeskuksissa ja julkisen liikenteen keskittymissä.

 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Panorama-shopping-kollaasi2.jpg

Panorama Shopping – yhdistelmä mainontaa kauppakeskuksissa ja teiden varsilla.  

Kuljeta viestiä läpi automatkan ja viimeistele näkyvyys kauppakeskuksissa sekä päivittäistavarakauppojen lähettyvillä. 

 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Store_supermarket.jpg

Laajasta Store Digital -tuoteperheestä löytyy nyt myös Store Digital Supermarket ja Hypermarket -tuotteet, joilla tavoitat S-ryhmän asiakkaiden lisäksi myös K-ryhmän toimipisteiden välittömässä läheisyydessä.