30.1.2020 | Uutiset
Mediamainonnan määrä kasvoi jälleen vuonna 2019 – Outdoor Finland palkittiin vuoden mediatoimijana
Kantarin kokoamien tietojen mukaan mediamainontaan käytettiin viime vuonna yhteensä 1 259 miljoonaa euroa ja mainonnan määrä kasvoi 1,2 % vuoteen 2018 verrattuna. Mediamainonnan määrä kasvoi siis jo toista vuotta peräkkäin ja Clear Channel Suomelle tämä oli kuudes kasvun vuosi.
Mediaryhmien osuuksia perinteisellä mediaryhmäjaottelulla tarkasteltaessa mainonnan panostukset kasvoivat radiossa, verkkomediassa sekä elokuva- ja ulkomainonnassa vuoteen 2018 verrattuna. Printissä ja televisiossa puolestaan mainonnan määrä laski. Prosentuaalisesti eniten kasvoi ulkomainonta, jonka panostukset lisääntyivät upeasti 19 %.
Suomen Ulkomainosliitto, Outdoor Finland, palkittiin Kantarin Mainosvuosi-tilaisuudessa vuoden 2019 eniten kasvua tehneenä mediatoimijana. Mainoskakkulapion vastaanottivat Clear Channeli myyntijohtaja Ville Bergman sekä JCDecaux'n myyntijohtaja Lauri Tillanen.
Mainoskakkulapio-palkinto jaettiin sopivasti samana päivänä, kun vietimme yrityksemme Kick Off 2020 -päivää. Saimme mahdollisuuden juhlistaa palkintoa koko Clear Channelin voimin. Kiitos kaikille asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme upeasta viime vuodesta ja menestystä vuodelle 2020!
Lähde: Kantar TNS Oy, Lehdistötiedote 29.1.2020
Jaa sisältö: