1.12.2021 | Digitaalinen mainonta, Kaupunkiympäristö
Ulkomainonnan ohjelmalllinen ostaminen tuo etuja mainostajalle
Mainostajan tulee tänä päivänä rakentaa katkeamaton asiakaspolku, joka seuraa asiakasta kodista fyysiseen ostopaikkaan – onlinesta offlineen. Ulkomainontaa kannattaa ehdottomasti hyödyntää osana asiakaspolkua, sillä ulkomainonta tarjoaa ainutlaatuisia etuja ja eroaa positiivisesti online-medioista. Teknologian kehittymisen ja datan hyödyntämisen myötä tämä lähes kaikki suomalaiset (1 tavoittava massamedia voidaan valjastaa moderneihin tarpeisiin vastaavaksi – ohjelmallinen ostaminen tekee ulkomainonnan hyödyntämisestä entistä nopeampaa, digitaalisempaa ja tehokkaampaa.
IAB:n tuore tutkimus (2 kertoo ohjelmallisen ostamisen suosion kiihtymisestä. Mainostajista, toimistoista ja medioista yli 80 % ennusti ohjelmallisten investointiensa tai tulojensa kasvua seuraavien 12 kuukauden aikana. Siten nyt onkin erinomainen aika tutustua ohjelmalliseen ostamiseen ja sen hyötyihin ulkomainonnan näkökulmasta.
Ulkomainonnan ohjelmallinen ostaminen tarjoaa mainostajalle lukuisia hyötyjä, kuten tehokkuus, nopeus, reagointi- ja kontrollointimahdollisuudet, joustavuus sekä räätälöinti.
Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa helpon keinon päästä käsiksi kattavaan ulkomainosmediaamme, joka tavoittaa käytännössä jokaisen suomalaisen, näkyy oikeassa ympäristössä sekä aktivoi ja ohjaa ostamaan. Ohjelmallisen ostamisen myötä ostoprosessi on sujuva ja reaaliaikainen, jonka lisäksi mainostaja saa lisäarvoa muun muassa parempien datankäyttö- ja kohdentamismahdollisuuksien kautta.
Ohjelmallisten ulkomainoskampanjoiden hallitseminen on mainostajalle sujuvaa sekä nopeaa, ja aineistot voidaan toimittaa tehokkaasti useisiin eri medioihin saman alustan kautta. Koska ohjelmallisessa mainonnassa mainostaja hallitsee kampanjoita itse, muutoksiin reagoiminen sekä kampanjan ja aineistojen mukauttaminen on joustavaa.
Lähdimme kehittämään ohjelmallista ostamista vastataksemme asiakkaittemme tarpeisiin entistäkin paremmin. Vahvan historian omaava ulkomainonta on moderni ja trendikäs valinta, joka on jatkuvasti mukautunut maailmassa tapahtuneisiin muutoksiin.
Ohjelmallinen ostaminen tuo lisäarvoa mainostaja-asiakkaillemme. Ohjelmallisen ostamisen hyödyiksi koetaan tutkimuksen (2 mukaan erityisesti paremmat datankäyttömahdollisuudet, kohdentamismahdollisuudet, pääsy premium-inventaariin isossa mittakaavassa sekä edullisemmat mediakustannukset.
Mainostaja voi tarkastella reaaliaikaista raportointia kampanjastaan sekä mukauttaa mainontaansa datan perusteella. Mainontaa voi myös ostaa automatisoidusti näkymään esimerkiksi silloin, kun aurinko paistaa ja on yli 22 astetta lämmintä. Kohdentaminen erilaisten olosuhteiden, kuten säätilan, mukaan mahdollistaa sen, että mainos näkyy juuri otollisimpana aikana. Datan avulla voidaan näin ollen varmistaa, että kampanjabudjetti käytetään parhaimmalla ja tehokkaimmalla mahdollisella tavalla.
Teknologinen ratkaisumme, Clear Channel LaunchPAD, tuo ulkomainonnan saataville lukuisiin eri osto- eli DSP-alustoihin.
Tänä vuonna lanseeraamamme Clear Channel LaunchPAD yhdistää kattavan ulkomainosinventaarimme useisiin ohjelmallisiin ostoalustoihin. Voimme tarjota ulkomainontaa ohjelmallisesti yli 30 DSP:n kautta – ota yhteyttä ja selvitämme, onko teidän käyttämänne ostoalusta niiden joukossa! Saat myyjältämme Deal ID:n, jonka jälkeen voit ostaa ulkomainontaamme ohjelmallisesti.
1. joulukuuta lähtien on ohjelmallisesti ostettavissa kaikkiaan 500 digitaalista pintaa. Kaikkineen tekniset valmiutemme mahdollistavat jo yli tuhannen eri pinnan myymisen ohjelmallisesti. Inventaaria avataan ohjelmalliseen myyntiin vaiheittain. Tällä hetkellä ohjelmallisesti voi ostaa keskeisten isojen kaupunkien: Helsingin, Espoon, Vantaan, Turun ja Tampereen Downtown Digital -mainosverkostoja. Downtown Digital on digitaalinen mainosverkosto, joka kohtaa katseet liikkuvalla kuvalla kaupunkien vilkkaimmilla paikoilla.
Lue lisää modernin ja digitaalisen ulkomainonnan hyödyistä »
Lähteet:
- Kantar Mind (2021). Ulkomainonnan mittaaminen ja tulokset.
- IAB Europe. (2021). Attitudes to programmatic advertising report.
Jaa sisältö: