10.10.2022 | Vastuullisuus
Osallistumme energiansäästötalkoisiin osana Motivan Astetta alemmas -kampanjaa
Suomen Ulkomainosliitto julkaisi 1.10.2022 energiansäästösuositukset liiton jäsenille. Vastuullisena toimijana ja liiton jäsenenä Clear Channel haluaa osallistua säästötalkoisiin ja ryhtyy soveltamaan säästösuosituksia.
Pääosa verkostomme pinnoista – lähes 80 % – on jo nyt ollut toiminnassa esimerkiksi vain kauppakeskusten tai liikkeiden aukioloaikoina. Olemme pitkään investoineet näyttöjen automaattiseen kirkkauden säätöön, jonka ansiosta näyttöjen sähkökulutus pienenee murto-osaan näiden maksimitehosta. Osana Motivan Astetta alemmas -kampanjaa lyhennämme kaikkien mainosnäyttöjemme toiminta-aikaa yöaikana, jolloin ihmisten liikkuminen on vähäisintä. Lyhyempi toiminta-aika on otettu käyttöön 10.10. alkavalla energiansäästöviikolla.
- Loka- ja marraskuussa suljemme kaikki digitaaliset mainosnäytöt 4 tunniksi yöaikaan.
- Joulukuusta alkaen suljemme kaikki näytöt 5 tunniksi yöaikaan.
Miten energian säästäminen vaikuttaa Clear Channelin verkostojen kontaktikertymiin?
Näyttöjen sammuttaminen klo 01:00-06:00 välillä tarkoittaa, että kontaktivähenemä on keskimäärin 0,9-2,3 % riippuen käytettävästä mainosverkostosta. Asiakkailtamme tämä ei vaadi toimenpiteitä: huolehdimme, että ostetut kontaktimäärät saavutetaan, esimerkiksi lisäämällä kampanjan pintamääriä, ajamalla kampanjaa päiväsaikaan tiheämmällä rotaatiolla tai pidentämällä kampanja-aikaa. Kampanjat lasketaan suoraan lyhyemmän toiminta-ajan mukaisesti, jolloin kontaktivähenemä on kampanjakokonaisuuksissa automaattisesti huomioitu.
Tiesitkö jo, miten ulkomainonta hyödyttää yhteiskuntaa?
- Ulkomainonnan liikevaihdosta lähes puolet palautuu takaisin yhteiskunnalle maanvuokrina ja erilaisina mainosrahoitteisina palveluina*.
- Ulkomainosverkostoissa olevat joukkoliikenteen pysäkkikatokset sekä niiden ylläpito ja huolto toteutetaan täysin mainosrahoitteisesti.
- Mainosrahoitteiset kaupunkipyörät vähentävät konkreettisesti liikkumisen hiilijalanjälkeä.
- Clear Channel kehittää yhdessä kumppaniensa kanssa mainosrahoitteisia sähköautojen latauspisteitä sekä älykkäitä pakettiautomaatteja.
Samalla kannustamme myös kumppaneitamme ja asiakkaitamme miettimään omaa energiankulutustaan ja mahdollisia toimenpiteitä energian säästämiseksi.
*PwC UK:n tekemä laskelma
Jaa sisältö: