8.10.2018 | Ostosympäristö, Tutkimus
Ostopolkuajattelu toimii myös ulkomainonnassa
Ulkona mainos seuraa kuluttajaa päivän aikana. Ulkona mainosta ei voi blokata tai ohittaa, jolloin se on tehokas väline tietoisuuden nostamiseen ja tunnettuuden rakentamiseen.
Kuluttajat viettävät jo suurimman osan päivästä kodin ulkopuolella ja aika kasvaa vuosi vuodelta. Kotoa poistutaan aikaisin aamulla, klo 8.00 jo 60% ihmisistä eivät ole enää kotona. Lounasaikaan ja iltapäivällä lukemat hipovat jo 70%, minkä jälkeen kotiinpaluu tapahtuu tasaisena virtana iltaa kohti.
Ulkomainonta tavoittaa kuluttajan siis pitkin päivää arkisissa askareissa; tien päällä, ostosympäristössä, kadulla, harrastuksiin viedessä.
Millward Brown teettämän tutkimuksen mukaan (2015) ulkomainonnalla on muun mainonnan tehoja nostava vaikutus kuluttajan ostopolun varrella. Koontitutkimus perustuu 150 eurooppalaiseen case tutkimukseen.
Ulkomainonta tuo myös muille medioille synergiaetuja ja luo erinomaisen lopputuloksen ja suuren vaikuttavuuden. Millward Brownin mukaan ulkomainonta yhdistettynä televisioon on 1,5 tehokkaampi yhdistelmä huomioarvon kannalta kuin televisio ja online-mainonta.
Clear Channelin ulkomainoslaitekanta on rakennettu niin, että kuluttaja altistuu ulkomainonnalle koko päivän aikana useasti ja mainoslaiteverkostomme sijoittuu konkreettisesti kuluttajan jokaisen matkan varrelle. Kuluttajat tavoitetaan työmatkan varrella tai matkalla kauppaan pääväylien ja teiden varsien mainosmuodoilla. Suurien pääväylien ja vilkkaimpien katujen varsilla laitteemme ovat suuria jättitauluja ja interaktiivisia digitaalisia tienvarsimainoksia.
Kaupunkikeskustoissa ja esikaupunkialueilla tavoitamme kattavalla julisteverkostolla sekä digitaalisilla kadulle asennetuilla mainoslaitteilla. Mitä lähemmäksi ostopäätöstä tullaan, sitä voimakkaammin Clear Channelin tarjooma on läsnä Suomen suurimmista ostoskeskuksista aina myymälän ovelle ja jopa sisälle päivittäistavarakauppoihin.
Kiinnostuitko? Kerromme mielellämme lisää. Ota yhteyttä!
Jaa sisältö: