2.4.2020 | Matkustusympäristö, Digitaalinen mainonta, Staattinen mainonta, Liikenneympäristö, Inspiraatio, Kohderyhmätieto/asiakasymmärrys, Kuluttajakäyttäytyminen
5 erinomaista syytä sisällyttää lentoasemaratkaisut mainoskampanjaasi
Lentoaseman uniikki mainosympäristö sopii sekä lyhytaikaisiin kampanjoihin että pitkäaikaiseen brändinrakennukseen. Se tarjoaa ainutlaatuisen tarttumapinnan kansainvälisyyteen, ostovoimaiseen yleisöön ja kiinnostaviin kohderyhmiin.
Mainosympäristö, joka sopii juuri sinulle
Lentoasema on erinomainen mainosympäristö sekä tunnetuille että pienille brändeille. Ajoittain törmäämme siihen harhaluuloon, että lentoasema mielletään kansainvälisten ja valtavien brändien mainospaikaksi. Lentoasema todella on korkealuokkainen ja uniikki mainosympäristö, mutta se ei poissulje pienten brändien mainostusta lentoasemalla. Lentoasemalla on tarjolla useita eri mainosratkaisuja, joista löytyy vaihtoehtoja erilaisiin tarpeisiin ja budjetteihin.
Lentoasemalla mainostetaan usein esimerkiksi autoja ja lentoyhtiöitä, mutta ympäristöön sopivat kattavasti myös muut palvelut ja tuotteet. Lentoasemalla on onnistuneesti mainostettu esimerkiksi talous- ja henkilöstöhallintopalveluita, pankkipalveluita, julkista liikennettä, Vaasan yliopistoa, kalastuslupia, Yle Areenaa, päivittäistavaratuotteita… lukemattomasti brändejä, joita ei ensimmäiseksi mieltäisi mainostettavan lentoasemalla.
Tässä kerrommekin viisi syytä siihen, miksi lentoasemamainonta on täydellinen lisä mihin tahansa mainoskampanjaan:
5 syytä mainostaa lentoasemalla
1. Tavoita, muistuta ja rakenna top-of-mindia
Lentoasemalla kampanjasi tavoittaa valtavasti ostovoimaisia, aktiivisia kuluttajia jo lyhyessä ajassa – esimerkiksi tammikuussa 2020 lentoasemalla vieraili huikeat 1,6 miljoonaa1 matkustajaa! Lyhyestä kampanja-ajasta huolimatta saat mainoksellesi myös hyvän toiston. Lentoasema ei ole ohikulkupaikka vaan viihtyisä tila, jossa vietetään keskimäärin 2 tuntia aikaa. Todennäköisesti kävijä kohtaakin mainoksesi monta kertaa vain muutaman tunnin sisällä, joten lyhytaikainen näkyvyys lentoasemalla on erinomainen keino muistuttaa ja inspiroida asiakasta sekä rakentaa top-of-mindia.
2. Mainoksesi nähdään positiivisessa mielentilassa
Lomamatkalle lähdetään hyvillä mielin ja silloin ollaan myös valmiita käyttämään tavanomaista enemmän rahaa. Mainoksesi nähdään positiivisessa mielentilassa ja se jää mieleen.
70 % matkustajista2
pitävät lentoasemaa hyvänä mainosympäristönä ja
50 % matkustajista2
muistaa spontaanisti lentoasemalla nähdyn mainoksen.
3. Vaikutat mielenkiintoisiin kohderyhmiin
Lentoaseman asiakkaiden ostovoima on erinomainen ja lentoasemalla korostuvat muun muassa seuraavat kohderyhmät: korkeasti koulutetut, hyvätuloiset sekä päättävässä ja johtavassa asemassa olevat työntekijät. Suomalaiset lentomatkustajat ovat keskimääräistä kiinnostuneempia muun muassa kulttuurista, muodista, kauneudenhoidosta ja henkilökohtaisesta kehittymisestä sekä heillä on korostetusti enemmän sijoituksia, asunto-omistuksia ja vakuutuksia.
4. Tavoitat kansainvälisesti ja valtakunnallisesti
Lentoasema on erinomainen valinta silloin, kun haluat tavoittaa kuluttajat ympäri Suomen tai vaikuttaa kansainvälisesti hyödyntämällä vain yhtä mainosympäristöä! Vaikka monet muutkin verkostomme tavoittavat suomalaiset valtakunnallisesti, on lentoasema ympäristönä ainutlaatuinen – lentoasemaratkaisujen hyödyntämistä kannattaakin harkita sekä sellaisenaan että osana muita kampanjoita.
5. Pääset hyödyntämään ainutlaatuisia mainosratkaisuja
Lentoaseman mainosverkostoon kuuluu laaja valikoima erilaisia digitaalisia sekä staattisia mainosratkaisuita, jotka sopivat erilaisiin tarpeisiin. Monet mainospinnat lentoasemalla ovat täysin uniikkeja, eikä sellaisia löydy mistään muualta!
Sopisiko sinulle taustavalaistu paneelimainos, brändätty alue, valtava premium-mainospinta vai kokonainen lentoasema-mainosverkosto, joka tavoittaa matkustajat kattavasti läpi lentoaseman?
Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä juuri sinulle sopiva ratkaisu!
LÄHTEET
1. Finavia, Matkustajamäärät lentoasemittain helmikuu 2020
2. Clear Channel & ToinenPHD, Airport study in Finland 2013
Jaa sisältö: