31.8.2023 | Digitaalinen mainonta, Store Digital, Ostosympäristö, Uutiset

192 uutta pintaa Store Digital -verkostoomme

Store Digital -verkostomme kasvutahti on ollut huimaa. Elokuussa näyttöjen määrä ylitti jo 2000 rajan, kun verkosto laajeni 48:aan uuteen myymälään Pohjois-Suomen ja Pirkanmaan alueilla. Myymälämäärä on alle kolmessa vuodessa kasvanut 65 % ja kasvu tulee jatkumaan edelleen tulevaisuudessa. Kokonaisuudessaan lähes 200 paikkakuntaa ja yli 650 myymälää kattava myymälämedia onkin yksi markkinoiden tehokkaimmista keinoista rakentaa valtakunnallisia kampanjoita. 

 

Retail- eli kaupan mediaa on kutsuttu digitaalisen mainonnan kolmanneksi isoksi aalloksi somen ja hakukoneiden jälkeen. Kaupan media kasvoi 23 % Euroopassa viime vuonna, mikä tekee siitä nopeiten kasvavan digitaalisen median*. Lähes 70 % mainostajista onkin sitä mieltä, että kaupan median suorituskyky on parempi muihin kanaviin verrattuna**. 
 
Digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijänä olemme panostaneet jo vuodesta 2012 lähtien digitaalisten mainosverkostojen kasvattamiseen ostopaikoissa ja niiden läheisyydessä. Tänä päivänä tarjoammekin markkinoiden kattavimman kauppakeskus- ja myymälämedian, johon kuuluu ensiluokkaisia, isoja 55"-75" mainospintoja. 

 

Pohjois-Suomen alueelle 27 uutta S-marketia

Verkostoomme on aiemmin kuulunut kaikki Arinan osuuskaupan Prismat. Jatkossa tavoitamme myös Pohjois-Suomen S-marketeissa, sillä verkosto laajenee 27 S-marketiin mm. Oulussa, Rovaniemellä, Kittilässä ja Inarissa. Uusia näyttöjä tulee noin 140

 

Pirkanmaan Osuuskauppa-alueelle 21 uutta S-marketia

Esimerkiksi Tampereella, Pirkkalassa, Nokialla, Hämeenkyrössä ja Sastamalassa tavoittavaan Pirkanmaan Store Digital -verkostoon on kuulunut jo aikaisemmin mm. Sokos Tampere, 5 Prismaa ja yli 30 Salea. Nyt verkosto laajenee 21 S-marketiin, joihin tulee yhteensä 52 näyttöä. 

 

Pääkaupunkiseudun tavoittavuus jo noin 90 % 

Pääkaupunkiseudulla Store Digital -myymälämedia tavoittaa noin 90 % kaikista S-ryhmän päivittäistavarakaupoista pääkaupunkiseudulla. Pääkaupunkiseudun asukkaista 91 % (1 vierailee S-ryhmän päivittäistavarakaupassa viikon aikana. Siten Store Digital on tehokas keino lähes koko pääkaupunkiseudun kattavan tavoittavuuden rakentamisessa.

 

Store Digital tavoittaa jo lähes 200 paikkakuntaa ja yli 650 myymälää ympäri Suomen

Etenkin pienillä paikkakunnilla Prismat ja S-marketit ovat monipuolisia liikekeskuksia, jotka houkuttelevat kävijöitä kauempaakin erilaisten palveluiden, liikkeiden ja ravintoloiden myötä. Siten Store Digital soveltuu monipuolisesti erilaisille brändeille ja kampanjoihin. 

 

 

 

  • Store-01
  • Estrella-case-store-digital-2019
  • Jaffa_STore digital-2
  • www.clearchannel.fihubfsStore_Smarket_kärryparkki
  • Store-03
  • Arla_Prisma_Hämeenlinna_store_fmcg_2022-1
  • 3kaveria_Prisma_Lahti_store_fmcg_2022-1
  • Store_farmers&chefs
  • Store-02

1. Kantar Mind, 2021