8.11.2022 | Digitaalinen mainonta, Store Digital, Ostosympäristö, Mainonnan toimivuus
Vaikuta ostopäätökseen todennettavasti tehokkaalla ratkaisulla
Kilpailun lisääntyminen ja markkinaympäristön muutokset edellyttävät yrityksiltä entistä kehittyneempiä tapoja herättää asiakkaan ostokiinnostus ja mitata mainonnan onnistumista sekä tuloksellisuutta. Smart Marketingin ja Clear Channelin Store Digital -myymälämedia vastaa mainostajien tarpeisiin tarjoamalla ostopäätöksen hetkelle tehokkaan aktivointikeinon, jonka vaikutus on myös aidosti todennettavissa.
Kahden alan edelläkävijän kumppanuus luo lisäarvoa mainostajalle
Ulkomainosyhtiö Clear Channelin ja S-ryhmän asiantuntijayksikkö Smart Marketingin vahva kumppanuussuhde on ainutlaatuinen etu mainostajille. Kumppanuus yhdistää kahden toimijan osaamisen ja ratkaisut.
Clear Channelin ulkomainosverkoston avulla voit kattaa koko ostopolun ja tavoittaa kuluttajat tosielämän kontekstissa juuri oikeassa paikassa, oikeaan aikaan. Digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijänä Clear Channel tarjoaa modernin sekä kattavan verkoston mainostajien käyttöön. Kokeneet ammattilaiset osaavat auttaa toimivan ulkomainoskampanjan suunnittelussa ja kohdentamisessa tehokkaimmalla tavalla.
SOK Smart Marketing on Suomen laajin ja monipuolisin kaupan media, jossa tapahtuu miljoonia asiakaskohtaamisia joka päivä. Markkinoinnin ja liiketoiminnan kehitystä kiihdyttävät palvelut on luotu Smart Marketingin kumppaniyritysten ja mainostajien tarpeisiin. Smart Marketing luo kohtaamisia S-ryhmän tuttujen brändien, mainostaja-asiakkaan ja kuluttajan välille printtimedian, suoramarkkinoinnin ratkaisuiden sekä digikanavamme ja myymälämainontamme muodostavan monikanavaisen kokonaisuuden avulla.
Kumppanuuden myötä meillä on vahva tahtotila kasvattaa ja kehittää verkostoa entistä kattavammaksi: myymälämainosverkostomme Store Digital on kasvanut vuosittain, ja tällä hetkellä se kattaa yhteensä 13 osuuskauppa-aluetta tavoittaen yli 54 miljoonaa kontaktia viikossa. Kehitämme ratkaisujamme ja palveluitamme jatkuvasti vastataksemme muutoksiin markkinaympäristössä ja mainostaja-asiakkaitten tarpeissa.
Uusi ja uniikki mittaamisen lisäpalvelu Store Digital-verkostossa
Prismat, S-marketit, Alepat ja Salet tavoittavat viikon aikana noin 85 % suomalaisista, mikä tekee S-ryhmän kaupoista parhaiten tavoittavan päivittäistavarakauppaverkoston. Store Digital -myymälämedia tavoittaa kuluttajan ostopäätöksen hetkellä: mainosnäytöt sijaitsevat S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa sekä niiden välittömässä läheisyydessä kadulla. Saat kampanjallesi laajan näkyvyyden, oli valintasi paikallinen näkyvyys tai koko valtakunnallisen verkostomme hyödyntäminen.
Smart Marketingin kehittämä mittaamisen lisäpalvelu mahdollistaa yksittäisen kampanjan tuloksellisuuden, tehokkuuden ja myyntivaikutuksen mittaamisen. Tietoa Store Digital -kampanjan onnistumisesta jatkotoimenpiteiden suunnittelussa on siis mahdollista hyödyntää ja näin varmistaa, että mainontasi on tehokasta ja vaikuttavaa. Lisäpalvelu vastaa ajankohtaiseen tarpeeseen: Smart Marketingin elokuussa 2022 teettämän tutkimuksen (3 mukaan median tuloksellisuus ja datan hyödyntäminen ovat nousseet aikaisempaan verrattuna entistä tärkeämpään rooliin.
Store Digital Basic -mittauksella voidaan tarkastella mainostetun tuotteen myynnin kehitystä ja konversiota myymälöissä vierailleiden asiakkaiden keskuudessa niissä myymälöissä, joissa kampanja on toteutettu.
Store Digital Räätälöity -mittaus sisältää yksityiskohtaisen analyysin, jonka avulla mainostaja saa tietää muun muassa miten brändin myynti jakaantuu myymäläketjujen välillä, asiakassegmenteittäin ja tuotekategoriaan verrattuna. Näin mainostaja saa kampanjamittauksen ohella myös arvokasta tietoa mainonnan tehostamiseksi entisestään.
Pysy kuluttajien mielessä ja varmista paikkasi ostoskorissa
Inflaatiosta huolimatta markkinointibudjetin leikkaaminen ei ole tehokas tapa toimia, vaan päinvastoin. Vaikka budjetin leikkaaminen saattaa säästää rahaa ja parantaa yrityksen tulosta hetkellisesti, tuotto kärsii ensimmäisen vuoden jälkeen seuraavien 2–5 vuoden ajan vaikuttaen yrityksen kasvuun (1.
Smart Marketingin tutkimuksen (3 perusteella iso osa (39 %) mainostajista (n=87) on pitänyt markkinointi-investointinsa suunnitellulla tasolla (1/2022–6/2022) ja jopa 47 % mainostajista kertoo pitävänsä markkinointi-investoinnit suunnitellulla tasolla loppuvuonna. Vuonna 2023 jopa 8 % mainostajista aikoo lisätä investointeja ja 37 % pitää ne suunnitelmien mukaisena.
Markkinointiaan jatkavat yritykset voivat säilyttää tai jopa kasvattaa markkinaosuuttaan taloudellisen tilanteen normalisoituessa. Etenkin, jos muut brändit vähentävät mainontaansa, mainontaa jatkavien yritysten share of voice kasvaa, mikä auttaa kasvattamaan markkinaosuutta pitkällä aikavälillä – tämä aika tarjoaa yrityksille tilaisuuden.
Tutustu Store Digital -tuoteratkaisuihin ja näy vaikuttavasti ostopäätöksen hetkellä:
Kiinnostuitko Store Digital -myymälämediamme tarjoamista tehokkaista mainosmahdollisuuksista? Ota yhteyttä myyntiimme.
Lähteet:
1) Dentsu Aegis Network, 2020.
2) Consumer Compass Oy. Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018. Kohderyhmä: N1040, Väestö 18–69
3) Smart Marketing, 2022. Markkinoinnin nykytila ja tulevaisuus poikkeuksellisessa markkinatilanteessa. Kohderyhmä: Smart Marketingin yhteistyökumppanit (mainostaja- ja mediatoimistoasiakkaat), n=121.
Jaa sisältö: