19.1.2023 | Tutkimus, Tutkimus: mainonnan vaikuttavuus
Miksi videomuotoisella ulkomainonnalla kannattaa tukea somekampanjaa?
Tiesitkö, että jos yhdistät videomuotoista digitaalista ulkomainontaa sosiaalisen median kampanjoihin, bränditehokkuutesi voi kasvaa keskimäärin 23 %? Tässä artikkelissa sukellamme syvemmin yhteistyössä Talon:in ja On Devicen kanssa toteuttamamme tutkimuksen1 tuloksiin.
Digitaalisen ulkomainonnan vaikutus brändin tunnettavuuteen ja kuluttajan aktivointiin
Lähes jokaisella (99 %)2 suomalaisella on mahdollisuus nähdä ulkomainontaa viikoittain. Ulkomainonta onkin erinomainen kanava brändin rakentamiseen sen vahvan näkyvyyden ja toistotason ansiosta. Ulkomainontaa ei myöskään voida ohittaa ja se kohdataan häiriöttömässä mediaympäristössä, tosielämän kontekstissa.
Tutkimuksen mukaan ulkona tapahtuvan digitaalisen videomainonnan avulla brändin tunnettuus ja pysyminen kuluttajan mielessä kasvaa jopa 8 % verrattuna kampanjaan, jossa ei ole hyödynnetty ulkomainontaa. Tutkimuksessa nousee myös esiin, että sosiaalisen median kampanja, jossa on mukana digitaalista videomuotoista ulkomainontaa, lisää toimenpiteen (call to action) todennäköisyyttä jopa 48 %.
Tutkimuksessa todetaan, että jos käytät digitaalisessa ulkomainonnassa apuna liikkuvaa kuvaa, on sinulla isompi mahdollisuus tulla nähdyksi. Videon avulla kuluttajat huomaavat mainonnan kaksi kertaa todennäköisemmin verrattuna siihen, jos mainoksessa on käytetty pelkkää staattista kuvaa. Digitaalisella ulkomainonnalla, jossa on käytetty videoita, on myös 60 % pidempi sitoutumisaika.
Videomuotoisen ulkomainonnan vaikutus kuluttajan käyttäytymiseen
Tutkimuksesta havaitaan, että videomuotoisella ulkomainonnalla on merkittävä vaikutus sosiaalisen median kampanjoiden vaikuttavuuteen sekä kuluttajien käyttäytymiseen. Mikäli kampanjassa hyödynnetään videomuotoista ulkomainontaa, harkinta voi tutkimuksen mukaan lisääntyä jopa 17 % ja aikomus ostaa tuote jopa 20 %.
Tutkimuksen perusteella videomuotoisen ulkomainonnan voidaan sanoa auttavan sosiaalisen median kampanjoita kokonaisuudessaan valtavasti ja se onkin erinomainen keino tuoda lisää tehokkuutta digitaaliseen mainoskampanjaan.
Ulkomainonta tukee somevideokampanjaa:
(Social & FMDOOH exposure vs. social only exposure)
Kiinnostuitko videomuotoisen digitaalisen ulkomainonnan vaikutuksista ja mahdollisuuksista? Ota yhteyttä myyntitiimiimme!
Lähteet:
1. The 4th Space research (2018) – Toimimme yhteistyössä Talon:in ja On Devicen kanssa ja tutkimme, miten videomuotoisella ulkomainonnalla voi tukea omaa sometekemistään. Tutkimuksessa tutkittiin kolmea sosiaalisen median kampanjaa ja kuinka digitaalinen liikkuvan kuvan ulkomainonta auttoi kampanjoiden tavoitteiden toteutumista.
2. Kantar Mind (2022).
Jaa sisältö: