10.6.2024 | Digitaalinen mainonta, Uutiset
Ulkomainoskampanjan hiilijalanjälki
Haluamme auttaa asiakkaitamme tunnistamaan ulkomainonnan aiheuttaman hiilijalanjäljen syntyyn vaikuttavat tekijät ja rohkaista mainostajia valitsemaan vähemmän ympäristöä kuormittavia mainonnan ratkaisuja.
Raportoimme 6.6.2024 alkaen mainosverkostossamme julkaistavan digitaalisen ulkomainonnan synnyttämät päästöt kampanjakohtaisesti osana kampanjoiden raportointia mainostaja-asiakkaillemme. Tällä hetkellä raportin saa kampanjasta pyydettäessä ja pyrimme siirtymään mahdollisimman pian malliin, jossa raportti toimitetaan kampanjan päätyttyä asiakkaalle automaattisesti.
Kampanjakohtaisessa hiilijalanjäljessä huomioidaan kampanjan toimituksessa syntyvät päästöt sekä osa yrityksen yleisistä päästöistä.
Kampanjan suorien päästöjen laskennassa on hyödynnetty Global Alliance of Responsible Median (GARM) työstämää kampanjakohtaisten päästöjen metodologiaa, jota eri medioiden (TV, Radio, OOH, cinema) edustajat ovat työstäneet UK:ssa (ei vielä julkaistu).
Yrityksen päästölaskennassa on hyödynnetty hiilijalanjäljen laskentaan liittyvien standardien ylläpitäjän Greenhouse Gas Protocol tuotekohtaisen hiilijalanjäljen standardia. Digitaalisten kampanjoiden toimituksesta on tehty elinkaarianalyysi, jonka avulla on määritelty olennaiset päästöjä aiheuttavat työvaiheet.
Laskennassa huomioidaan
Kampanja-ajan
päästöt
Mainoslaitteiden kampanja-aikainen sähkönkulutusOsuus yrityksen
päästöistä
Esimerkiksi ajoneuvojen päästöt, huoltoon liittyvät päästöt, liikematkustaminen sekä kuljetuksista aiheutuvat päästöt
Jaa sisältö: