26.11.2018 | Matkustusympäristö, Tutkimus
Uusi lentomatkustajien profiilitutkimus on valmistunut
Clear Channel Suomi tuotti yhdessä GroupM:n ja Taloustutkimuksen kanssa laajan mittauksen suomalaisten ja transit matkustajien matkustustottumuksista, suhtautumisesta kuluttamiseen ja brändeihin.
Uusi valmistunut mittaus on laajin, mitä Clear Channel on lentomatkustajista koskaan tilannut. Yli tuhannen vastaajan tutkimus mahdollistaa syvälliset analyysit ja tilastollisesti luotettavan vertailun lentomatkustajien ja muiden suomalaisten välillä.
Lentomatkustajat kohderyhmänä eroaa merkittävästi muista suomalaisista, mm. säännöllisesti matkustavat ovat keskivertokansalaista aktiivisempia monilla elämän osa-alueilla ja heitä kiinnostaa korostuneesti esimerkiksi yhteiskunnalliset asiat ja kulttuuri.
Profiilin rakentamisen lisäksi tutkimuksessa kartoitettiin lentomatkustajien mieltymyksiä ja hankinta-aikeita erityisesti asumisen, rahoituksen, autoilun ja matkustamisen näkökulmasta.
– Olemme jo nyt tehneet runsaasti erittäin mielenkiintoisia havaintoja lentomatkustajien kulutustottumuksista ja esimerkiksi sijoituksista. Tulemme ammentamaan tästä tutkimuksesta relevanttia dataa mainostajien tarpeisiin vielä pitkään, nyt olemme vasta raapaisseet pintaa siitä mitä löydöksiä aineistosta on mahdollista tehdä, iloitsee Tommi Nöjd, Head of Airport Media.
Clear Channel on maailman johtava lentoasemamainonnan tarjoaja. Varakkaat mutta kiireiset lentomatkustajat ovat valikoivia kuluttamansa median suhteen. Lentoasemalla he kuitenkin viettävät pitkiä ajanjaksoja kerrallaan, keskimäärin noin kaksi tuntia. Yhdessä mainostajan kanssa Clear Channel tuottaa tehokkaita ja merkityksellisiä kohtaamisia brändien ja kohdeyleisön välillä hyödyntäen monipuolista ratkaisuvalikoimaa.
Jaa sisältö: