smart-city-3.jpg

Research and Insight

At Clear Channel, research and insight plays an integral part in everything we do.
That’s why we’re continuously investing in new and engaging research that furthers our understanding of the audiences we reach and the impact our Out Of Home (OOH) advertising has on the consumer.

tutkimusinfograafi1.png

Campaign Optimisation

We invest in numerous data sources to help us understand exactly which audiences are engaging with our sites and when. Through careful analysis and application, we’re able to plan targeted campaigns that ensure your message reaches the right consumer, at the right time, in the right place.

Audience & Environment

At Clear Channel we strive to understand exactly how our audiences behave, think and feel in each and every one of our environments. Our detailed understanding of these environments means that we can provide expert advice on how best to tailor your campaign to maximise the impact of your advertising.

Media Channels

Clear Channel offers a diverse range of OOH advertising sites each capable of achieving very different campaign objectives. Working under the 3 key pillars of ReachActivation and Fame we seek to understand the effects of our advertising sites and how they work alongside other media channels.

Our Insight Tools

Digitaalinen ulkomainonta tukee brändin maineen rakentamista

Mistä rakentuu brändi? Cog Researchin suorittaman tutkimuksen (2015) mukaan brändien kuuluisuus kuluttajien mielissä rakentuu neljän eri teeman ympärille; tunnetason merkityksellisyys, luovuus, ikonisuus sekä näkyvyys ja puhuttelevuus. Kaikki nämä teemat linkittyvät yhteen brändin maineikkuuden kautta. Lue lisää…

tutkimus3.jpg

Consumer Connection System ja Ulkomainonta

Ulkomainonta saa aikaan harkintaa ja ostopäätöksiä. Dentsu Aegis Networkin kanssa toteutettu ulkomainonnan kohderyhmäajo paljastaa ulkomainonnalle otollisimmat kohderyhmät. Lue lisää…

ccs-en-consumer-connection-system-1.jpg

Kauppakeskusmainonta puhuttaa ja ohjaa ostamaan

Kauppakeskukset ovat sosiaalinen ympäristö, jossa mainonta kohdataan positiivisessa mielentilassa. Lue lisää…

kauppakeskustutkimus-kuva-1.jpg

The Environment Studies

Something we strive to show a deep understanding of here at Clear Channel, is exactly how our audiences behave, think and feel in each and every one of our environments. Reflective of this, The Environment Studies offer a rare glimpse into four diverse advertising situations: roadside, supermarkets and malls.

Each study draws on information gathered from over 1,000 online surveys.

Thanks to cutting-edge research techniques, the resulting studies provide invaluable environment specific insights into key audience groups, their mindset, purchase behaviours, habits and attitudes toward advertising.

store1-ratkaisut.jpg

Ostopolkuajattelu toimii myös ulkomainonnassa

Millward Brown teettämän tutkimuksen mukaan (2015) ulkomainonnalla on muun mainonnan tehoja nostava vaikutus kuluttajan ostopolun varrella. Koontitutkimus perustuu 150 eurooppalaiseen case tutkimukseen. Lue lisää…

ostopolkuuu.jpg

Työkalut

Tutkimustieto on merkittävä osa onnistunutta mainoskampanjaa. Sen takia me Clear Channelilla olemme investoineet erilaisiin työkaluihin, joiden kautta pystymme tuottamaan asiakkaillemme tärkeää tietoa ja varmistamaan, että he saavat kaiken hyödyn irti mediapanostuksestaan.

Call us

On 0207 312 000. Or send an email to sales@clearchannel.fi