Lentoasema on paikka, jossa brändit kohtaavat ihmisten tunteet. Oli syy matkustaa mikä tahansa, matkantekoon liittyy vahva tunne. Tunne alkaa jo kuukautta ennen matkaa ja jatkuu viikkoja matkan jälkeen. Tunne huipentuu lentoasemalla, ja lentoasemat ovatkin maailman tunteellisimpia paikkoja. Brändille hyöty voi olla jopa seitsenkertainen, kun mainokset kohdataan positiivisessa mielentilassa.
https://info.clearchannel.fi/hubfs/Positiivinen%20konteksti.jpg

Vaikuttavampi media

Lentoasemalla mainokset kohdataan poikkeuksellisen positiivisessa tunnetilassa, jolloin niiden teho on jopa seitsenkertainen*.

Yli 80 % muistaakin nähneensä mainontaa lentoasemalla ja 5/10 on ostanut jotakin suoraan lentoasemalla nähneensä mainoksen perusteella. 

Tutustu tarkemmin tutkimustietoon lentoasemamainonnan vaikuttavuudesta » 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Kollaasi-kohderyhmat.jpg

Monipuoliset yleisöt

Koska lentoasemalla tavoitetaan monipuoliset kohderyhmät positiivisessa kontekstissa, se sopii erinomaisesti kampanjaan kuin kampanjaan – riippumatta mainostettavasta brändistä tai tuotteesta. 

Tavoitat yli 0,6 miljoonaa suomalaista viikossa ja saman verran myös ulkomaisia matkustajia! Kohdentamalla viestisi maksimoit tehon. 

Tutustu tarkemmin eri kohderyhmiin »

https://info.clearchannel.fi/hubfs/LEBCE0~1.jpg

Premium-ympäristö ja ratkaisut

Helsinki-Vantaa on kansainvälisesti palkittu lentoasema, jonka kehittämiseen Finavia on investoinut yli miljardi euroa 2013-2023 – asiakaskokemus, korkealuokkaisuus ja vastuullisuus on hiottu huippuunsa. 

Yli 340 mainospintaa mahdollistavat erilaisiin budjetteihin ja tarpeisiin sopivat kampanjat vaikuttavista lanseerauksista kohdennettuihin ja kustannustehokkaisiin ratkaisuihin. 

Tutustu tarkemmin ratkaisuihin »

Vaikuttavampi media

 

 

Helsinki-Vantaan lentoasema on jo usean vuoden peräkkäin palkittu Euroopan parhaaksi lentoasemaksi (15–25 miljoonan matkustajan kokoluokassa). Se on upea ympäristö, jossa brändit kohtaavat ihmisten tunteet. Lentoasemamainonta on vaikuttavaa lukuisilla eri tasoilla: ympäristössä liikutaan positiivisessa ja avoimessa mielentilassa, vaikutusaika on pitkä ja lentoasemalla mainostamisella on tutkitusti hyvät tulokset.

 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Airport-departures-wall.jpg

Positiivinen
konteksti

 

Yli 3x enemmän

onnen ja ilon tunteita verrattuna 
muihin ulkomainosympäristöihin (1

 

7x suurempi

teho, kun mainos kohdataan positiivisessa mielentilassa (2

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Lentoasema%20.jpg

Mieleenpainuvat
mainokset

 

2-3 tuntia

lentoasemalla vietetty aika – eli mainoksesi saa erinomaisen toiston ja vaikutusajan (1

 

yli 80 %

muistaa nähneensä digitaalista ulkomainontaa lentoasemalla (2

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Airport%20Arrivals%20Wall%20Mehilainen.jpg

Todennetut
tulokset

 

7/10

on pysähtynyt lentoasemalla kohtaamansa promootion / esittelypisteen eteen(2

 

48 %

on ostanut jotakin suoraan lentoasemalla näkemänsä mainoksen perusteella (2

Monipuoliset yleisöt

 

Koska lentoasemalla tavoitetaan monipuoliset kohderyhmät positiivisessa kontekstissa, se sopii erinomaisesti kampanjaan kuin kampanjaan – riippumatta mainostettavasta brändistä tai tuotteesta. Tavoita kaikki kohderyhmät tai kohdenna mainoksesi halutulle yleisölle. 

 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Duunitori_Gates_3%20small.jpg

Tavoita 164 500 
suomalaista viikossa

 

... korkeakoulutetut

... hyvin toimeen tulevat

... lapsiperheet

... pariskunnat

... eläkeläiset

... nuoret aikuiset

 

Tavoitat edeltävät kohderyhmät tehokkaasti ja korostuneesti lentoasemalta, kuitenkaan niihin rajoittumatta, sillä lähes kolmannes suomalaisista tavoitetaan lentoasemilta jo neljässä viikossa. 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Fireworks-business.jpg

Tavoita yrittäjät ja B2B-päättäjät

 

... johtavassa asemassa työskentelevät

korostuvat lentoasemalla 2,6-kertaisesti verrattuna Suomen keskiarvoon. 


... alemmat toimihenkilöt

korostuvat lentoasemalla 1,3-kertaisesti verrattuna Suomen keskiarvoon. 

 

... yrittäjät

korostuvat lentoasemalla 1,2-kertaisesti verrattuna Suomen keskiarvoon. 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Moomin-nordicbuddies%20airport.jpg

Tavoita ulkomaiset matkustajat

 

50 %

Helsinki-Vantaan kävijöistä on ulkomaisia matkustajia ja valtaosa heistä on tullut vapaa-ajanmatkalle. 

61 %

Kaikista Suomeen lentokoneella saapuvista vapaa-ajan matkustajista on tullut lomalle Uudellemaalle, toiseksi suosituimpana kohteena Lappi (19 %).  Myös valtaosa Lappiin saapuvista (lähes 60 %) kulkee Helsinki-Vantaan kautta. 

 

Premium-ympäristö ja ratkaisut

Helsinki-Vantaan korkealuokkainen ympäristö yhdistyy ensiluokkaisiin mainosratkaisuihin, jotka mahdollistavat mieleenpainuvat, positiivisiin matkamuistoihin kiinnittyvät mainoskampanjat. 
 
https://info.clearchannel.fi/hubfs/Signature-LAS.jpg

Signature 

Suurimmat ja vaikuttavimmat mainospintamme, jotka on valittu huolella lentoaseman parhailta paikoilta. 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/REACH%20las.jpg

Reach

Tavoita laajasti ja kattavasti
läpi lentoaseman – jopa 100 % lähtevistä tai saapuvista matkustajista. 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/TARGET%20LAS.jpg

Target

Kohdenna mainontasi tehokkaasti valitsemallesi kohdeyleisölle, kuten lapsiperheille tai liikematkustajille. 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/CONTEXT%20-%20LAS.jpg

Context

Kohdenna mainoksesi tietylle alueelle, kuten ostosalueelle, saapuvien reitille, lähtöporteille, parkkialueille tai landsiden puolelle. 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Activate%20LAS.jpg

Activate

Promootiot lentoasemalla aktivoivat, sitouttavat ja rakentavat elämyksiä 
ympäristössä, jossa vietetään aikaa pitkään.

https://info.clearchannel.fi/hubfs/CLASSIC%20-%20LAS%20-%20Gate-40-Wall-Branding%201.jpg

Classic

Staattiset brändäykset ovat muistettavia toteutuksia, joiden avulla voit liittää brändiisi positiivisia mielikuvia.