Lentoasemalla mainostaminen

 

Lentoasema on ainutlaatuinen ja korkealuokkainen ympäristö, jossa brändisi kohdataan avoimin mielin aina uudestaan. Mainostaminen lentoasemalla on tehokas tapa tavoittaa ostovoimainen yleisö kansainvälisistä kohderyhmistä B2B-päättäjiin. Kasvata brändisi tunnettuutta, tavoita uniikki yleisö, hyödynnä pitkä vaikutusaika ja sitouta innovatiivisilla mainosratkaisuilla!

 

Lentoaseman mainosverkostoon kuuluu laaja valikoima erilaisia digitaalisia sekä staattisia mainosratkaisuita, jotka sopivat erilaisiin tarpeisiin. Monet mainospinnat lentoasemalla ovat täysin uniikkeja, eikä sellaisia löydy mistään muualta. Viestisi voi olla esimerkiksi osa palvelukokemusta, se voi näkyä uniikeilla ja vaikuttavilla mainospinnoilla tai tavoittaa matkustajan läpi koko lentoaseman mainosverkostomme avulla. Löydä monipuolisesta ympäristöstä juuri tarpeisiisi ja budjettiisi sopiva ratkaisu. Lentoasemalla voit tehdä vaikutuksen kuluttajiin joko pitkä- tai lyhytaikaisella näkyvyydellä – oli valintasi kumpi tahansa, saat kampanjallesi erinomaisen tavoittavuuden. 

 

Miksi mainostaa lentoasemalla?

 

  •  Lentoasemalla kampanjasi tavoittaa valtavasti ostovoimaisia ja aktiivisia kuluttajia jo lyhyessä ajassa. Lyhyestä kampanja-ajasta huolimatta saat mainoksellesi myös hyvän toiston – lentoasema ei ole ohikulkupaikka vaan viihtyisä tila, jossa vietetään keskimäärin 2-3 tuntia aikaa.

  • Lomamatkalle lähdetään hyvillä mielin ja silloin ollaan myös valmiita käyttämään tavanomaista enemmän rahaa. Mainoksesi nähdään positiivisessa mielentilassa ja se jää mieleen.

  •  Lentoaseman asiakkaiden ostovoima on erinomainen ja lentoasemalla korostuvat muun muassa seuraavat kohderyhmät: korkeasti koulutetut, hyvätuloiset sekä päättävässä ja johtavassa asemassa olevat työntekijät. Lentoasema on myös Suomen suurin B2B-mediaympäristö, joten se on ehdoton valinta yrityspäättäjiä tavoittelevalle mainostajalle. Katso video alta!

 

Lataa lentoasemaopas

Kohderyhmänä päättäjät? Katso video:

Katso video LAS

 

Kohderyhmänä lapsiperheet? Katso video:

Katso video LAS lapsiperheet

 

80 % 

matkustajista huomaa mainontaa lentoasemalla1

70 %

matkustajista pitää lentoasemaa hyvänä mainosympäristönä2 

50 %

matkustajista muistaa spontaanisti lentoasemalla nähdyn mainoksen2

48 % 

on vieraillut nettisuivuilla saadakseen lisää tietoa lentoasemalla mainostetusta tuotteesta tai palvelusta1

85 % 

vapaa-ajan matkustajista on hyvällä mielellä lentoasemalla3

65 % 

liikematkustajista on hyvällä mielellä lentoasemalla3
Taktinen näkyvyys lentoasemalla

Taktinen näkyvyys lentoasemalla

Taktinen mainonta lentoasemalla sopii brändeille, jotka haluavat tavoittaa B2B-päättäjät, Suomen ostovoimaisimmat kuluttajat sekä kansainvälisen kohderyhmän relevantissa kontekstissa. Mainonnan avulla voidaan ohjata ostokäyttäytymistä jo lentoasemalla esimerkiksi ostoksille tai ravintolavierailulle. Myös sellaiset brändit, joiden tuotteita tai palveluita ei myydä heti lentoasemalla, hyötyvät taktisesta mainonnasta – esimerkiksi lähtöportilla voidaan mainostaa määränpään elämystä tai relevanttia palvelua. 

 

Taktisen näkyvyyden hyödyt:

  • puhuttelee ja kohtaa kohderyhmän ​täydellisessä kontekstissa, oikeassa hetkessä ja mieleenpainuvassa paikassa
  • kontekstuaalinen mainos huomataan ja sen​ viesti on merkityksellisempi
  • relevantit, kontekstuaaliset markkinointiviestit​ parantavat asiakaskokemusta ja ​kehittävät brändiä
  • dynaaminen mainonta on kohderyhmälle relevanttia – dynaaminen mainos voi muuttua esimerkiksi tietyn lennon myöhästyessä ja kehottaa lentoa odottavat matkustajat viettämään aikaa kahvin ja pullan äärellä
Pitkäaikainen brändinäkyvyys lentoasemalla

Pitkäaikainen brändinäkyvyys lentoasemalla

 

Lentoasema on monipuolinen mediaympäristö, jossa brändit voivat kohdata kattavasti erilaisia sidosryhmiä. Lentoasema on mainosympäristönä poikkeuksellinen, sillä siellä myös pitkäaikaiset brändinrakennuskampanjat ovat perusteltuja ja tehokkaita. Digitaalisen premium-mainonnan lisäksi voit rakentaa brändiäsi perinteisen tarinallisen näkyvyyden tai vuorovaikutuksen kautta.

 

Pitkäaikaisen brändinäkyvyyden hyödyt:

  • pitkäkestoinen vaikutus lähes päivittäin vaihtuvaan yleisöön
  • pidempi näkyvyys takaa kampanjalle korkeamman toistotason ja laajemman yleisön
  • lentoaseman isot premium-digipinnat rakentavat brändin mainetta – 43 % odottaa tunnettujen ja ikonisten brändien olevan esillä lentoaseman näyttävillä mainospinnoilla1

Tutustu tuoteratkaisuihin

Koko tuotevalikoimamme

https://info.clearchannel.fi/hubfs/TUI_LAS_Departure%20Wall_2022%20(1).jpg

Lähtevät – Vaikuta lähteviin matkustajiin huomiota herättävällä Departure Wall -digitaalisella mainospinnalla ja tavoita matkustajat matkalla lähtöaulaan. Uuden lähtöaulan näyttävät digipinnat tavoittavat jopa 100 % lähtevistä matkustajista suoraan check-in tiskien ja turvatarkastuksen yläpuolella.

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Highstreet_The_High_Street_LAS_Volvo.jpg

Brand & fame -lokaatiot – Herätä huomio vaikuttavasti rakentaaksesi brändisi mainetta. Vaikuttavilla premium-pinnoilla mainostavat brändit näyttävät hyvältä, tekevät suuremman vaikutuksen ja kiinnittävät tehokkaammin huomion. Nämä haltuunottopinnat ovat yksittäisiä ja erittäin näyttäviä mainosratkaisuja.

https://info.clearchannel.fi/hubfs/LAS_verkosto_Lindex.jpg

Verkostot – Kata koko lentoasema ja kerää massiivinen toisto viestillesi, joka huomataan aina uudestaan. Verkostot sopivat sekä taktiseen että brändilliseen mainontaan ja niiden avulla voi tavoittaa käytännössä kaikki lentomatkustajat tai kohdennetusti esimerkiksi Business Lounge -kävijät. Joissakin verkostoissa on mahdollista näyttää myös pidempiä mainoksia. 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Fortum_latausliste_LAS_Lounge.jpg

Palvelubrändäykset ja kumppanuudet – Syvennä bränditunnettuutta saaden myös taktista hyötyä. Palvelubrändäykset ja kumppanuudet ovat yksittäisiä konsepteja tai lokaatioita, kuten esimerkiksi Fortumin toteuttama latauspalvelu tai Apollomatkojen leikkipiste. Brändäykset ovat muistettavia toteutuksia, joiden avulla voit liittää brändiisi positiivisia mielikuvia. 

 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Lentoasema_T2_promootio_Unikulma.jpg

Promootiot – Keskeisimpien ja vilkkaimpien kulkureittien varrella sijaitsevat promootiopaikat keräävät varmasti matkustajien huomion. Jokainen promootiopaikkamme lentoasemalla tavoittaa merkittävän suuren yleisön ja herättää ohikulkijoissa kiinnostusta.  Lentoasema on erinomainen ympäristö elämyksellisille promootiototeutuksille, sillä ennen lentoa matkustajilla on aikaa kulutettavanaan ja he liikkuvat positiivisin sekä avoimin mielin.

https://info.clearchannel.fi/hubfs/elisa_las_airport_baggage%20claim_6_t2a1_2022.jpg

Saapuvat – Tervehdi saapuvia matkustajia vangitsevilla digitaalisilla näytöillä pitkin paluureitin ulos lentoasemalta. Ota haltuun tuloaulan ja matkatavaroiden noutoalueen näyttävät pinnat ja välitä brändiviestiäsi saapuvien matkustajien tietoisuuteen. Matkatavaroiden noutoalueella vietetään odotellessa paljon aikaa, joten se on tehokas tapa tavoittaa jopa 100 % saapuvista matkustajista.

Lähteet:
 
1) Opinion Airport Study OSL, 2022.
2) Clear Channel & ToinenPHD, Airport study in Finland (2013)
3) Toinen PHD-tutkimus