11.05.2020 | Uratarina
Clear Channel syksyn harjoittelijoiden silmin: osa 1, myynti
Syksyllä 2019 saimme nauttia viiden uuden harjoittelijan läsnäolosta. Odotamme harjoittelijoita aina innolla, sillä harjoitteluohjelma tarjoaa molemmille osapuolille mahdollisuuden oppia sekä saada inspiraatiota ja uusia näkökulmia. Pyrimme tarjoamaan harjoittelupaikkoja ammattikorkeakouluopiskelijoille joka syksy ja kevät. Ensimmäisessä osassa tutustumme myynnin harjoittelijoiden kokemuksiin.
Tuukan ja Henrin mielenkiintoisiin työtehtäviin kuului muun muassa potentiaalisten asiakkaiden etsiminen ja kontaktointi, CRM-järjestelmään tutustuminen sekä tarvekartoitusten tekeminen. He pääsivät myös mukaan asiakastapaamisiin, mikä on ollut erinomainen tilaisuus oppia alan huippukollegoilta.
”Harjoittelu antoi minulle todella paljon itseluottamusta myyjänä, sillä erilaiset työtehtävät haastoivat minua monipuolisesti. Lisäksi mahdollisuus osallistua asiakastapaamisiin auttoi ymmärtämään syvällisesti alaa sekä sitä, miten Clear Channelin myyjät toimivat myyntiprosesseissa”, kertoo Tuukka.
Tuukka Arho, 24
Haaga-Helia, Myyntityön koulutusohjelma, 2. vuoden opiskelija
3 ensimmäistä sanaa, jotka tulee mieleen Clear Channelista:
Luotettava, ystävällinen ja tavoitteellinen
Stadilainen Tuukka omaa hyvän huumorintajun ja positiivisen elämänasenteen. Tuukalla on aina pilke silmäkulmassa ja hän onkin ollut hyvää juttuseuraa toimistolla. Vankka, kilpatason jääkiekkotausta näkyy myös määrätietoisessa ja rohkeassa asenteessa. Myös kirjat ja musiikki ovat lähellä hänen sydäntään.
”Hain Clear Channelille, sillä se vaikutti monipuoliselta, haastavalta ja palkitseva työltä – Oman ammatillisen kehittymisen kannalta parhaimmalta. Lisäksi mediamyynti on alana kiehtova ja aina ajan hermolla.”
"Ensimmäinen työpäivä oli uuden opettelua ja totuttelua. Mielikuva oli erittäin positiivinen, sillä tunsin, että minut koetaan mahdollisuutena ja oikeasti hyödyllisenä tyyppinä, eikä vain "kahvinkeittelijänä". Lisäksi kaikki tuntui olevan todella kiinnostuneita minusta ihan ihmisenä eikä vain työntekijänä. Paljon kyseltiin harrastuksista, miten opinnot mennyt ja muuta. Se toi aina todella hyvän fiiliksen", Tuukka kertoo.
Henri Karlström, 24
Haaga-Helia, Myyntityön koulutusohjelma, 2. vuoden opiskelija
3 ensimmäistä sanaa, jotka tulee mieleen Clear Channelista:
mielenkiintoinen, vaikuttava ja merkittävä.
Rauhallinen, positiivinen ja tarkka Henri opiskelee Haaga-Heliassa Myyntityön koulutusohjelmassa toista vuottansa. Hänellä on sekä lukio- että merkonomitausta ja kokemusta useasta eri urheilulajista. Joukkuelajit ovat antaneet hyvät lähtökohdat – Henri on jo ensimmäisestä päivästä lähtien osoittautunut erinomaiseksi tiimipelaajaksi.
”Hain Clear Channelille, sillä Clear Channel vaikutti kaikista kiinnostavimmalta yritykseltä, mihin oli mahdollisuus päästä. Olin myös kuullut yrityksestä paljon hyvää”, kertoo Henri.
Koska ulkomainoksia kohtaa kaikkialla, Henri halusi myös tietää, miten operatiivinen puoli, kuten mainostilan myynti ja ostaminen, toimii ulkomainosyhtiössä. Clear Channel onkin ollut erinomainen näköalapaikka sen selvittämiseen – Jo ensimmäinen työpäivä alkoi vauhdikkaasti tutustumisen ja perehdytyksen merkeissä. Harjoittelu antoi Henrille hyvää näkemystä mediamyynnistä B2B-alalla.
”Clear Channelilla oli heti alusta asti tekemisen meininki. Meidän tuloon oltiin selkeästi valmistauduttu: Meille oli varattu työpisteet, joilta löytyi kaikki tarvittava: tietokone, kyniä, vihko ja viikon aikataulu."
Kiinnostuitko?
TUTUSTU MYÖS
MARKKINOINNIN HARJOITTELIJOIHIN:
Jaa sisältö: