Tuomme hyötyjä yhteiskunnalle ja kaupunkilaisille

Blue-Background

DNA_bussipysäkki-09-1

Ulkomainonnan hyödyt

Ulkomainosyhtiöt tukevat yhteiskuntaa ja julkisen infrastruktuurin ja palvelujen ylläpitoa ja kehittämistä 47 %:lla liikevaihdosta. Ulkomainosyhtiöt ovat merkittäviä vuokranmaksajia ja mainosrahoitteisten palvelujen ylläpitäjiä ja kehittäjiä (PwC).

Helsinki-Vantaa_lentoasema-01

Yhteiskunnan hyvinvointi

Tuemme yhteiskunnan hyvinvointia vuokranmaksajana – maksamme vuokraa mm. useille kaupungeille, Helsingin satamille ja Helsinki-Vantaan lentoasemalle, jotka ovat tärkeä osa koko valtion taloudellista toimivuutta. Tuomme myös hyötyjä elinkeinoelämään mm. työllisyysvaikutuksina ja veronmaksajan asemassa sekä tarjoamme vastuullisen mediakanavan tuotteiden ja palvelujen markkinoinnille.

kaupunkipyörät-04

Vastuullinen ja älykäs kaupunki

Olemme mukana rakentamassa vastuullista, älykkäämpää ja elävämpää kaupunkia kaikille. Otamme huomioon ympäröivän miljöön ja sovitamme toimintamme ympäristöön. Helpotamme kaupunkilaisten arkea sekä parannamme kaupunkien toimivuutta ja viihtyisyyttä mainosrahoitteisilla bussikatoksilla, sähköauton latauspisteillä, kaupunkipyörillä ja Agora-pakettiautomaateilla.

Vastuullinen ja älykäs kaupunki

Vastuullinen ja älykäs kaupunki-11

Mainosrahoitteiset bussipysäkkikatokset julkisen liikenteen tukena

484 bussipysäkkikatosta 12 eri paikkakunnalla.

Ulkomainonnalla mahdollistetaan bussipysäkkikatokset, joita rahoitetaan mainostamisesta saaduilla tuotoilla. Bussipysäkkien mainospinnat tarjoavat samalla alustan yhteiskunnallisesti tärkeille aiheille tavoittaen lukuisia matkustajia.

Vastuullinen ja älykäs kaupunki-10

Kaupunkipyörät – tulevaisuuden päästötön liikennemuoto

4,5 milj. kaupunkipyörämatkaa 2022 (1

Mainosrahoitteisuus mahdollistaa laajan ja edullisen kaupunkipyörä- verkoston Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Turussa. Terveyshyötyjen ohella pyöräliikenteen edistäminen tuo viihtyisyyttä, tehokkaampaa tilankäyttöä ja aikasäästöjä sekä parantaa liikenneturvallisuutta.

Vastuullinen ja älykäs kaupunki-12

Agora-pakettiautomaatti – vastaa verkkokaupan kasvuun

74 % suomalaisista on tehnyt verkko-ostoksia (2

Pakettiliikenteen kasvu on globaali megatrendi ja se edellyttää uusia logistiikka- ratkaisuja. Pakettiautomaattien avulla voidaan vähentää ruuhkia, toimitus-kustannuksia ja CO2-päästöjä (3.

Vastuullinen ja älykäs kaupunki-13

Latauspisteverkosto – helpottaa sähköautoon vaihtamista

38 % uusista autoista oli ladattavia vuonna 2022 (4

Mainostamisesta saaduilla tuotoilla katetaan latausverkoston asennus-, käyttöönotto- ja ylläpitokustannuksia. Tämä mahdollistaa asemien rakentamisen myös heikomman käyttöasteen kohteisiin. 

1) Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala 2) Kaupan liitto 2022 *kysyttäessä viimeisen vuosineljänneksen aikana (kyselyvuosi 2021)
3) World
Economic Forum, (2020). The Future of the Last-Mile Ecosystem. 4) Automarkkinoiden vuosikatsaus 2023, Autoalan Tiedotuskeskus

 

Panostamme hyvinvointiin ja luomme voimaa tulevaisuuden talouselämään

Blue-Background

Työhyvinvointi

Työhyvinvointi ja tasa-arvo

Haluamme olla media-alan reiluin toimija. Pyrimme edistämään oikeudenmukaisuutta työympäristössämme henkilökunnan kesken ja suhteessamme asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin. Työntekijöistämme 9/10 kokee, että Clear Channelilla on samat mahdollisuudet riippumatta etnisestä taustasta, uskonnosta, ideologiasta, persoonasta, vammasta tai toimintarajoitteesta, sukupuolesta, iästä tai seksuaalisesta suuntautumisesta.

Lue lisää »

Tukea-hyväntekeväisyysjärjestöille

Tukea yleishyödyllisille tahoille

Tarjoamme yleishyödyllisille tahoille, kuten terveys- ja sosiaalialan järjestöille, hyväntekeväisyysorganisaatioille ja viranomaisille ilmaista medianäkyvyyttä.

Taloudellinen vastuu

Taloudellinen vastuumme

Olemme osa globaalia konsernia, mutta maksamme meille kuuluvat verot Suomeen. Pyrimme suosimaan paikallisia kumppaneita ja alihankkijoita, ja täten tukemaan suomalaista työllisyyttä. Meille on myönnetty Suomen Vahvimmat Platina -sertifikaatti, joka on merkki positiivisista taloudellisista tunnusluvuista, luotto-kelpoisuudesta, taustatiedoista ja hyvästä maksukäyttäytymisestä. Vain 12 % yrityksistä täyttää sertifikaatin kriteerit.

Lue lisää »

Olemme tukeneet mm. seuraavia toimijoita tarjoamalla Pro Bono -mediatilaa:

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Kansiot/Tsekatut%20k%C3%A4yt%C3%B6ss%C3%A4/DD_Pelastusarmeija.jpg

 

Pelastusarmeija on näkynyt laajasti ulkomainosverkostossamme jo useiden vuosien ajan. 

Muun muassa Auta ihmistä -kampanja sekä yli 100-vuotias Joulupata-keräys auttavat keräystuotoilla kotimaan vähävaraisia. 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Kansiot/Tsekatut%20k%C3%A4yt%C3%B6ss%C3%A4/Mieli%20ry%20ulkomainos.jpg

MIELI Suomen Mielenterveys ry pyrkii toiminnallaan edistämään mielenterveyttä sekä ehkäisemään mielenterveysongelmia.

Verkostossamme on vuosien varrella näkynyt MIELI ry:n kampanjoita esimerkiksi nuorten hyvinvointiin, itsemurhien ehkäisyyn ja Mielinauha -keräykseen liittyen. 

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Kansiot/Tsekatut%20k%C3%A4yt%C3%B6ss%C3%A4/HelsinkiMissio_Vallila%20ja%20Kallio-1.jpg

HelsinkiMission ja Clear Channelin kumppanuus on kestänyt jo reilusti yli kymmenen vuotta. 

Yhteistyömme avulla HelsinkiMissio on saanut työlleen laajaa näkyvyyttä kaupunkikuvassa kasvattaen brändin tunnettuutta. Lisäksi kampanjat ovat tuoneet uusia vapaaehtoisia mukaan järjestön toimintaan.