Erikoistoteutus, Kaupunkiympäristö, Mainonnan toimivuus

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan tavoitteena on muistuttaa mihin kaikkeen saa lisää aikaa arjessa heittämällä kauppareissuille hyvästit. Muraalin avulla Oda saa pitkäaikaisen ja huomiota herättävän näkyvyyden.


Asiakas: Oda

Tavoite: Vahvistaa Odan top of mindia pitkäaikaisella ja huomioherättävällä toteutuksella

Käytetty erikoistoteus: Muraalitoteutus

 

 

Oda on ruoan verkkokauppa pääkaupunkiseudulla, joka tarjoaa koko viikon ruokaostokset kätevästi kotiovelle toimitettuna. Brändi halusi muraalin avulla näkyä huomiota herättävästi katukuvassa ja vahvistaa brändin tunnettuutta.

 

 

"Oda on tullut tutuksi perinteisiä ruokakauppoja haastavasta mainonnasta, jossa pilke silmäkulmassa kiitetään ja hyvästellään kauppareissut, sekä samalla toivotetaan tervetulleeksi uusi ruoan verkkokauppa Oda," kommentoi Janna Timonen, Marketing Manager, Growth 

 

 

ODA HALUSI NÄKYÄ luovasti KATUKUVASSA

 

Odan markkinointimixissä ulkomainonta on ollut vahvasti mukana yrityksen markkinalle tulosta alkaen. Uutena tulokkaana tunnettuuden kasvattaminen on ollut brändille tärkeää. Ulkomainonnan vahvuus laajan tavoittavuuden lisäksi on toiston määrä katukuvassa, joka vahvistaa viestin läpimenoa.

 

Oda-muraali-2022-2-pic

 

Miksi muraali?

 

Oda halusi tavoittaa kuluttajat luovalla ja huomiota herättävällä tavalla, johon muraali oli täydellinen vastine. Odan tarkoituksena on näkyä luonnollisesti osana katukuvaa ja näin vahvistaa tunnettuutta sekä top of mindia.

 

”Muraali on parhaimmillaan todella huomiota herättävä pinta. Halusimme mainostoimistomme Reaktor Creativen kanssa tuoda muraalissa henkiin sitä kaikkea mitä Oda mahdollistaa ihmisten elämään, kun kauppareissuille uskaltaa heittää hyvästit." - Janna Timonen

 

Oda toteutti kampanjan mainostoimisto Reaktor Creative kanssa, joka löysi teoksen toteuttajaksi muraaliartistin ja taidemaalarin, Taneli Stenbergin. Aihepiiriksi Tanelin kanssa muodostui Kallion kaupunginosa rakennuksineen, erilaiset ihmiset, sekä Odan runsaus ja tila ihmisten elämään.

 

"Suunnittelussa meidän yhteinen vahva näkemys oli alusta asti olla muraalin kautta luonnollinen osa kaupunkikulttuuria, ennemminkin muraalitaidetta kuin perinteistä mainontaa." - Janna Timonen

 

Luovat kampanjat lisäävät mainonnan huomioarvoa ja vahvistavat muistijälkeä – näyttävä toteutus jää mieleen. Luovat kampanjat myös aktivoivat ja puhuttelevat yleisöä ja näin luodaan aivan uudenlainen ulottuvuus.

 

 

Kuinka tehdä hyvää ulkomainontaa »

Ulkomainonnan suunnitteluohje »

 

"Teos on toteutettu Odan tutuilla, lämpimillä brändiväreillä luoden yhtenäisen linjan muuhun mainontaan. Taneli ylitti meidän odotuksemme ja onnistui luomaan teoksen, josta jokaisella katselukerralla löytää aina jotain uutta," kertoo Janna Timonen.

 

ONNISTUNUT YHTEISTYÖ TAKASI MENESTYKSEKKÄÄN KAMPANJAN

 

Parhaaseen lopputulokseen päästään hyvällä yhteistyöllä ja vuorovaikutuksella. Asiakas on meille kaiken tekemisen lähtökohta – lue lisää työstämme asiakasuskollisuuden kehittämisen eteen.

 

"Yhteistyö Clear Channelin kanssa sujui koko prosessin ajan mutkattomasti ja vaivattomasti, vaikka halusimme toteuttaa teoksen maalaamalla sen pensseleillä ja teloilla suoraan mainospintaan perinteisen sapluunatoteutuksen sijaan," lisää Janna Timonen.

 

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Erikoistoteutus

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää
Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Erikoistoteutus

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää
Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Erikoistoteutus

Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Valio Oltermanni halusi tehostaa liikenneturvallisuuskampanjaansa mahdollisimman vaikuttavasti,...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Kaupunkiympäristö

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen...
Lue lisää
Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Kaupunkiympäristö

Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Maalis-huhtikuun 2020 vaihteessa olimme mukana tukemassa Telian #yhdessä-kampanjaa, jossa haluttiin...
Lue lisää
PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Kaupunkiympäristö

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Mainonnan toimivuus

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Mainonnan toimivuus

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää
World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Mainonnan toimivuus

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021....
Lue lisää