Matkustusympäristö, Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –  ulkomainonta loistaa niin pikkujoulukaudella kuin ympäri vuoden. Taitavasti toteutetut lyhyt- ja pitkäaikaiset kampanjat rakentavat luottamusta uudistuneeseen brändiin ja aktivoivat sujuvasti asiakaskuntaa. Mainonta on johtanut upeisiin tuloksiin, minkä vuoksi näkyvyydelle on luvassa jatkoa.

 

Asiakas: Taksi Helsinki 

Kampanjan tavoite: Luottamuksesi arvoinen -brändikonseptin tunnettuuden kasvattaminen 

Kohderyhmä: Matkustajat lentoasemalla ja pikkujoulujuhlijat Helsingin keskustassa

Mainospinnat: Sokos 360, The Scene, lentoaseman ovien teippaukset

Kampanjan ajankohta: Pikkujoulukampanja 20.11.202303.12.2023, lentoaseman ovien teippaukset 2023–2024

 

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudestaan juuri silloin, kun tarve taksille on suurimmillaan – kontekstuaalinen lähestymistapa puhuttelee heidän asiakaskuntaansa onnistuneesti. Mainonnan taktinen ja uudistunutta brändiä vahvistava yhdistelmä onkin kasvattanut merkittävästi Taksi Helsingin tunnettuutta halutuissa kohderyhmissä. 

 

"Viimeisimmän bränditutkimuksen mukaan olemme kaikilla mittareilla mitattuna ykkösvaihtoehto asiakkaille ja ykkösbrändi taksimarkkinassa. Ulkomainonta on osa mediamixiämme, joten sillä on ollut osuutensa sijoituksessamme", iloitsee Suvi Viitala, Head of Sales and Marketing, Taksi Helsinki.

 

Pitkäaikainen läsnäolo lentokentällä

Brändin jatkuva näkyvyys Helsinki-Vantaan lentoasemalla kiteyttää uuden brändikonseptin ydinviestin: luottamuksesi arvoinen. Brändiuudistuksen myötä taksien uudet teippaukset heijastuvat yhtenäisesti lentoaseman oviteippausten ilmeeseen, joka ohjaa matkustajat saumattomasti Taksi Helsingin autoihin.

 

"Pitkäaikainen mainonta luo vahvan bränditunnettuuden sekä mahdollistaa jatkuvan näkyvyyden ja sitoutumisen pitkällä aikavälillä. Avain menestykseen on asiakkaiden kestävä tyytyväisyys, joka saavutetaan pitämällä brändi jatkuvasti heidän mielessään", sanoo Suvi Viitala.

 

Lentoasema palvelee kuukausittain yli miljoonaa matkustajaa1 vapaa-ajan matkustajista ostovoimaisiin työmatkustajiin, jotka harkitsevat taksikyytiä kotimatkalle. Ainutlaatuinen ympäristö tarjoaa erinomaisen estradin laajan yleisön kohtaamiseen valtakunnallisesti sekä kansainvälisesti

 

"Olemme lentoaseman sopimuskumppani ja koemme, että kontekstuaalinen näkyvyys ennen taksiasemaa auttaa kuluttajia valitsemaan luotettavan taksimme", jatkaa Suvi Viitala.

 

Lue lisää lentoasemalla mainostamisesta »

 

Taktiset kampanjat jatkavat brändin viestiä 

Brändiuudistuksen jälkeen on ollut merkityksellistä jatkaa dialogia asiakkaiden kanssa taktisten kampanjoiden kautta. Pikkujoulukampanja valaisee kaupungin iltoja antaen lupauksen turvallisesta matkasta kotiin. Lyhytaikaista näkyvyyttä uuden brändin pohjalta oli myös kesällä. 

Kampanjoihin valitut pinnat sijaitsevat Helsingin ydinkeskustan vilkkaimmilla sijainneilla Kampin ja Sokoksen seinillä, juuri oikealla hetkellä potentiaalisten asiakkaiden puhuttelemiseen. Taktisten kampanjoiden tavoitteina ovat aktivointi, kiinnostuksen herättäminen ja uuden arvolupauksen tunnettuuden kasvattaminen. 

 

 

Katso video pikkujoulukampanjasta:

 

 

Hedelmälliselle yhteistyölle jatkoa

Määrätietoisella suunnittelulla, oikea-aikaisella toteutuksella ja kestävällä yhteistyöllä voidaan saavuttaa merkittäviä tuloksia brändin tunnettuuden ja asiakassuhteen vahvistamisessa. Taksi Helsingin tulokselliselle ulkomainonnalle on luvassa jatkoa niin lentoasemalla kuin muuallakin.

 

"Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhän Clear Channelin kanssa. Etenkin yhteyshenkilömme on aivan huippu!" kiteyttää Suvi Viitala.

 

 

Lähteet: 1) Finavia, matkustajatilastot 2023

Matkustusympäristö - lue asiakastarinoita

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Matkustusympäristö

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Software Sauna valitsi uniikin ja kohderyhmänsä tavoittavan lentoaseman ympäristön...
Lue lisää
Fortum on rakentanut brändiä lentoasemalla jo yli 10 vuotta

Matkustusympäristö

Fortum on rakentanut brändiä lentoasemalla jo yli 10 vuotta

Lentoasema on monella tapaa ainutlaatuinen ja mielenkiintoinen mainosympäristö. Se on ympäristö,...
Lue lisää
Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Matkustusympäristö

Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Mall of Tripla avasi ovensa lokakuussa Helsingin Pasilassa ja uusi kaupunkikeskus lanseerattiin...
Lue lisää

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Digitaalinen mainonta

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää
HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

Digitaalinen mainonta

HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

HOK-Elannon Terassikesä -kampanja houkutteli kaupunkilaisia ravintoloidensa terasseille sään mukaan...
Lue lisää
Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Digitaalinen mainonta

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Kauppakeskus Kaari hyödynsi Audience Engine -työkaluamme kampanjansa suunnittelussa

Inspiraatio

Kauppakeskus Kaari hyödynsi Audience Engine -työkaluamme kampanjansa suunnittelussa

Kauppakeskus Kaaren joulukampanja sai lisäpotkua, kun ulkomainoskampanjan suunnittelussa ja...
Lue lisää
Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Inspiraatio

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Inspiraatio

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Mainonnan toimivuus

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Atria Suomi Oy halusi kampanjassaan kertoa, että kaikki kanatuotteet voidaan jäljittää...
Lue lisää
Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Mainonnan toimivuus

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Maailman johtavan kuplavesien valmistajan SodaStreamin selkeät ja hyväntuuliset ulkomainokset...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Mainonnan toimivuus

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää