Matkustusympäristö, Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –  ulkomainonta loistaa niin pikkujoulukaudella kuin ympäri vuoden. Taitavasti toteutetut lyhyt- ja pitkäaikaiset kampanjat rakentavat luottamusta uudistuneeseen brändiin ja aktivoivat sujuvasti asiakaskuntaa. Mainonta on johtanut upeisiin tuloksiin, minkä vuoksi näkyvyydelle on luvassa jatkoa.

 

Asiakas: Taksi Helsinki 

Kampanjan tavoite: Luottamuksesi arvoinen -brändikonseptin tunnettuuden kasvattaminen 

Kohderyhmä: Matkustajat lentoasemalla ja pikkujoulujuhlijat Helsingin keskustassa

Mainospinnat: Sokos 360, The Scene, lentoaseman ovien teippaukset

Kampanjan ajankohta: Pikkujoulukampanja 20.11.202303.12.2023, lentoaseman ovien teippaukset 2023–2024

 

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudestaan juuri silloin, kun tarve taksille on suurimmillaan – kontekstuaalinen lähestymistapa puhuttelee heidän asiakaskuntaansa onnistuneesti. Mainonnan taktinen ja uudistunutta brändiä vahvistava yhdistelmä onkin kasvattanut merkittävästi Taksi Helsingin tunnettuutta halutuissa kohderyhmissä. 

 

"Viimeisimmän bränditutkimuksen mukaan olemme kaikilla mittareilla mitattuna ykkösvaihtoehto asiakkaille ja ykkösbrändi taksimarkkinassa. Ulkomainonta on osa mediamixiämme, joten sillä on ollut osuutensa sijoituksessamme", iloitsee Suvi Viitala, Head of Sales and Marketing, Taksi Helsinki.

 

Pitkäaikainen läsnäolo lentokentällä

Brändin jatkuva näkyvyys Helsinki-Vantaan lentoasemalla kiteyttää uuden brändikonseptin ydinviestin: luottamuksesi arvoinen. Brändiuudistuksen myötä taksien uudet teippaukset heijastuvat yhtenäisesti lentoaseman oviteippausten ilmeeseen, joka ohjaa matkustajat saumattomasti Taksi Helsingin autoihin.

 

"Pitkäaikainen mainonta luo vahvan bränditunnettuuden sekä mahdollistaa jatkuvan näkyvyyden ja sitoutumisen pitkällä aikavälillä. Avain menestykseen on asiakkaiden kestävä tyytyväisyys, joka saavutetaan pitämällä brändi jatkuvasti heidän mielessään", sanoo Suvi Viitala.

 

Lentoasema palvelee kuukausittain yli miljoonaa matkustajaa1 vapaa-ajan matkustajista ostovoimaisiin työmatkustajiin, jotka harkitsevat taksikyytiä kotimatkalle. Ainutlaatuinen ympäristö tarjoaa erinomaisen estradin laajan yleisön kohtaamiseen valtakunnallisesti sekä kansainvälisesti

 

"Olemme lentoaseman sopimuskumppani ja koemme, että kontekstuaalinen näkyvyys ennen taksiasemaa auttaa kuluttajia valitsemaan luotettavan taksimme", jatkaa Suvi Viitala.

 

Lue lisää lentoasemalla mainostamisesta »

 

Taktiset kampanjat jatkavat brändin viestiä 

Brändiuudistuksen jälkeen on ollut merkityksellistä jatkaa dialogia asiakkaiden kanssa taktisten kampanjoiden kautta. Pikkujoulukampanja valaisee kaupungin iltoja antaen lupauksen turvallisesta matkasta kotiin. Lyhytaikaista näkyvyyttä uuden brändin pohjalta oli myös kesällä. 

Kampanjoihin valitut pinnat sijaitsevat Helsingin ydinkeskustan vilkkaimmilla sijainneilla Kampin ja Sokoksen seinillä, juuri oikealla hetkellä potentiaalisten asiakkaiden puhuttelemiseen. Taktisten kampanjoiden tavoitteina ovat aktivointi, kiinnostuksen herättäminen ja uuden arvolupauksen tunnettuuden kasvattaminen. 

 

 

Katso video pikkujoulukampanjasta:

 

 

Hedelmälliselle yhteistyölle jatkoa

Määrätietoisella suunnittelulla, oikea-aikaisella toteutuksella ja kestävällä yhteistyöllä voidaan saavuttaa merkittäviä tuloksia brändin tunnettuuden ja asiakassuhteen vahvistamisessa. Taksi Helsingin tulokselliselle ulkomainonnalle on luvassa jatkoa niin lentoasemalla kuin muuallakin.

 

"Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhän Clear Channelin kanssa. Etenkin yhteyshenkilömme on aivan huippu!" kiteyttää Suvi Viitala.

 

 

Lähteet: 1) Finavia, matkustajatilastot 2023

Matkustusympäristö - lue asiakastarinoita

Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Matkustusympäristö

Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Mall of Tripla avasi ovensa lokakuussa Helsingin Pasilassa ja uusi kaupunkikeskus lanseerattiin...
Lue lisää
Volvon näyttävä ulkomainoskampanja johti hyviin tuloksiin

Matkustusympäristö

Volvon näyttävä ulkomainoskampanja johti hyviin tuloksiin

Volvo Car Finland toteutti jälleen onnistuneen tuotelanseerauksen Helsinki-Vantaan lentoasemalla....
Lue lisää
Visit Yyteri aktivoi aisteja lentoasemalla

Matkustusympäristö

Visit Yyteri aktivoi aisteja lentoasemalla

Visit Pori houkutteli lentomatkustajia Yyteriin äänimarkkinointia sisältävällä kampanjallaan....
Lue lisää

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Digitaalinen mainonta

Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Valio Oltermanni halusi tehostaa liikenneturvallisuuskampanjaansa mahdollisimman vaikuttavasti,...
Lue lisää
Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Digitaalinen mainonta

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Vöner toteuttaa näyttäviä ulkomainoskampanjoita katukuvassa. Yrityksen ensimmäisen...
Lue lisää
Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Digitaalinen mainonta

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Suomen Punaisen Ristin Kontti kannusti lahjoittamaan tarpeettomia, hyväkuntoisia tavaroita...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Inspiraatio

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Terveystalo toteutti loka-marraskuun vaihteessa ennaltaehkäisevän mainoskampanjan Shopping Digital...
Lue lisää
Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Inspiraatio

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Inspiraatio

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Rabblen ulkomainonta suurilla mainospinnoilla vauhditti käyttäjämäärien kasvua

Mainonnan toimivuus

Rabblen ulkomainonta suurilla mainospinnoilla vauhditti käyttäjämäärien kasvua

Kun halutaan tehdä vaikutus nopeasti sekä pysäyttää katse, huomiota herättävät sekä valtavat...
Lue lisää
Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Mainonnan toimivuus

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Kotipizza on toteuttanut herkullisen Jättitaulu-kampanjan jo useana kesänä peräkkäin. Kampanjan...
Lue lisää
Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Mainonnan toimivuus

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää