Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä – ulkomainonta loistaa niin pikkujoulukaudella kuin ympäri vuoden. Taitavasti toteutetut lyhyt- ja pitkäaikaiset kampanjat rakentavat luottamusta uudistuneeseen brändiin ja aktivoivat sujuvasti asiakaskuntaa. Mainonta on johtanut upeisiin tuloksiin, minkä vuoksi näkyvyydelle on luvassa jatkoa.
Asiakas: Taksi Helsinki
Kampanjan tavoite: Luottamuksesi arvoinen -brändikonseptin tunnettuuden kasvattaminen
Kohderyhmä: Matkustajat lentoasemalla ja pikkujoulujuhlijat Helsingin keskustassa
Mainospinnat: Sokos 360, The Scene, lentoaseman ovien teippaukset
Kampanjan ajankohta: Pikkujoulukampanja 20.11.2023–03.12.2023, lentoaseman ovien teippaukset 2023–2024
Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudestaan juuri silloin, kun tarve taksille on suurimmillaan – kontekstuaalinen lähestymistapa puhuttelee heidän asiakaskuntaansa onnistuneesti. Mainonnan taktinen ja uudistunutta brändiä vahvistava yhdistelmä onkin kasvattanut merkittävästi Taksi Helsingin tunnettuutta halutuissa kohderyhmissä.
"Viimeisimmän bränditutkimuksen mukaan olemme kaikilla mittareilla mitattuna ykkösvaihtoehto asiakkaille ja ykkösbrändi taksimarkkinassa. Ulkomainonta on osa mediamixiämme, joten sillä on ollut osuutensa sijoituksessamme", iloitsee Suvi Viitala, Head of Sales and Marketing, Taksi Helsinki.
Pitkäaikainen läsnäolo lentokentällä
Brändin jatkuva näkyvyys Helsinki-Vantaan lentoasemalla kiteyttää uuden brändikonseptin ydinviestin: luottamuksesi arvoinen. Brändiuudistuksen myötä taksien uudet teippaukset heijastuvat yhtenäisesti lentoaseman oviteippausten ilmeeseen, joka ohjaa matkustajat saumattomasti Taksi Helsingin autoihin.
"Pitkäaikainen mainonta luo vahvan bränditunnettuuden sekä mahdollistaa jatkuvan näkyvyyden ja sitoutumisen pitkällä aikavälillä. Avain menestykseen on asiakkaiden kestävä tyytyväisyys, joka saavutetaan pitämällä brändi jatkuvasti heidän mielessään", sanoo Suvi Viitala.
Lentoasema palvelee kuukausittain yli miljoonaa matkustajaa1 vapaa-ajan matkustajista ostovoimaisiin työmatkustajiin, jotka harkitsevat taksikyytiä kotimatkalle. Ainutlaatuinen ympäristö tarjoaa erinomaisen estradin laajan yleisön kohtaamiseen valtakunnallisesti sekä kansainvälisesti.
"Olemme lentoaseman sopimuskumppani ja koemme, että kontekstuaalinen näkyvyys ennen taksiasemaa auttaa kuluttajia valitsemaan luotettavan taksimme", jatkaa Suvi Viitala.
Lue lisää lentoasemalla mainostamisesta »
Taktiset kampanjat jatkavat brändin viestiä
Brändiuudistuksen jälkeen on ollut merkityksellistä jatkaa dialogia asiakkaiden kanssa taktisten kampanjoiden kautta. Pikkujoulukampanja valaisee kaupungin iltoja antaen lupauksen turvallisesta matkasta kotiin. Lyhytaikaista näkyvyyttä uuden brändin pohjalta oli myös kesällä.
Kampanjoihin valitut pinnat sijaitsevat Helsingin ydinkeskustan vilkkaimmilla sijainneilla Kampin ja Sokoksen seinillä, juuri oikealla hetkellä potentiaalisten asiakkaiden puhuttelemiseen. Taktisten kampanjoiden tavoitteina ovat aktivointi, kiinnostuksen herättäminen ja uuden arvolupauksen tunnettuuden kasvattaminen.
Katso video pikkujoulukampanjasta:
Hedelmälliselle yhteistyölle jatkoa
Määrätietoisella suunnittelulla, oikea-aikaisella toteutuksella ja kestävällä yhteistyöllä voidaan saavuttaa merkittäviä tuloksia brändin tunnettuuden ja asiakassuhteen vahvistamisessa. Taksi Helsingin tulokselliselle ulkomainonnalle on luvassa jatkoa niin lentoasemalla kuin muuallakin.
"Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhän Clear Channelin kanssa. Etenkin yhteyshenkilömme on aivan huippu!" kiteyttää Suvi Viitala.
Lähteet: 1) Finavia, matkustajatilastot 2023