Digitaalinen mainonta, Ostosympäristö, Isot Digit, Inspiraatio

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac Elliotin ja Universal Musicin kanssa. Katseet kääntävässä kampanjassa hyödynnettiin vaikuttavia ostoskeskusten Shopping Wall -pintoja yhdistettynä Mall Voicen toteuttamaan, huomiota herättävään äänimaailmaan.


Asiakas: Samsung

Tavoite: Tehdä Music Galaxy tunnetuksi kohderyhmän keskuudessa sekä saada heidät osallistumaan sankoin joukoin Music Galaxy -tapahtumien lippuarvontaan.

Kampanjan pääviesti: Isac Elliotin Samsung Music Galaxy -keikat

Kohderyhmä: Gen Z -sukupolvi erityisesti pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella

Käytetyt pinnat: Shopping Wall Kamppi, Jumbo, Iso Omena, Sello, Hansa ja Koskikeskus

Kampanja-aika: 20.3.-26.3.2023


Uuden tuotteen lanseerauksessa on äärimmäisen tärkeää tavoittaa haluttu yleisö nopeasti ja tehokkaasti. Samsung onkin hyödyntänyt ulkomainontaa tähän tarkoitukseen menestyksekkäästi jo pitkän aikaa. Oli siis sanomattakin selvää, että arjesta erottuva ulkomainoskampanja sopisi erinomaisesti Music Galaxy -tapahtumakonseptin lanseeraukseen.

 

Taatusti huomattava toteutus

Näyttävyyden takaamiseksi kampanjassa hyödynnettiin vaikuttavia kauppakeskusmedian Shopping Wall -pintoja. Kampanjan huomioarvoa pyrittiin nostamaan kaksi kertaa tunnissa näkyvällä, 20 sekunnin kestoisella äänitoteutuksella, jossa soi kampanjan kasvona toimineen Isac Elliotin kappale ”Makso mitä makso”. Mall Voicen ansiosta haluttu äänitoteutus saatiin herätettyä henkiin vauhdikkaissa ostoympäristöissä. Äänitoteutuksen ohella mainospinnoilla pyöri lyhyempi 10 sekunnin materiaali kampanjan toiston lisäämiseksi. 

Pääkaupunkiseudun sekä Turun ja Tampereen kiireisissä kauppakeskusympäristöissä liikkuvat nuoret bongasivat erottuvan äänitoteutuksen, ja kiinnostus tapahtumien lippuarvontaa kohtaan kohosi onnistuneesti. 

”Music Galaxy -kampanjan kasvona ja toteutettujen tapahtumien tähtenä oli artisti Isac Elliot. Kun pystyimme yhdistämään kohderyhmälle tunnistettavan äänen ja kuvan myös ulkomainonnassa, uskomme sen vaikuttaneen positiivisesti kampanjan huomioarvoon. Saavutimme kampanjalle asetetut tavoitteet hyvin ja kiinnostus Music Galaxy -tapahtumalippuja kohtaan oli erittäin ilahduttavaa”, kertoo Samsungin tuotemarkkinointipäällikkö Jouni Immonen.

 

Ääni erottuu vilkkaassa ympäristössä

Clear Channelin yhteistyö Mall Voice kanssa on kantanut hedelmää jo pitkän aikaa. Äänitoteutuksella varustetut ulkomainoskampanjat ovat luoneet nousevaa kiinnostusta niin kuluttajien kuin mainostajienkin keskuudessa.

"Kuva ja ääni yhdistyi jälleen vaikuttavasti kauppakeskuksissa ja oli mahtavaa saada artisti Isac Elliotin ääni kuuluviin. Tämä Isac Elliotin Samsung Music Galaxy-mainos oli malliesimerkki toimivasta yhteiskampanjasta!" ihailee Mall Voicen Sales Director Mikko Valtonen


Visuaaliseen kampanjaan lisätty äänimaailma herättää huomion ja jää myös elämään tavoitetun yleisön mieliin entistä paremmin. Aiemmin Mall Voicen kanssa yhteistyössä toteutettu 007 No Time To Die -elokuvan äänitoteutus saavutti suurta suosiota kuluttajien keskuudessa. Kampanjasta toteutettu huomionarvotutkimus osoittikin, että peräti 81 % kyselyyn osallistuneista kertoi pitäneensä äänellä tehostetusta mainonnasta.¹

Ulkomainonta osana pitkäaikaista brändin rakentamista

Ulkomainonnan etuja Samsungin mukaan ovat olleet hyvä kohdennettavuus ja toimivuus halutuissa kohderyhmissä. Ulkomainonta sopii taktisten kampanjoiden lisäksi pitkäaikaiseen brändimainontaan, ja sitä tullaan käyttämään ehdottomasti myös jatkossa. 

”Ulkomainonta on meille tärkeä elementti erityisesti isoissa lanseerauskampanjoissa, joissa yritämme rakentaa tuotetietoisuutta mahdollisimman nopeasti. Teemme lisäksi ulkomainospinnoilla always on -brändimainontaa, osana pitkäkestoista brändin rakentamista", Jouni Immonen jatkaa.

Tutustu Samsungin 3D-toteutukseen tästä »

 

Koe Music Galaxy -kampanjan äänimaailma alla olevasta videosta!

 

 

Lue lisää äänitoteutusta hyödyntäneistä kampanjoista:

Bond-kampanja ja huomionarvotutkimus »

L'Oreal Maybelline New York -lanseerauskampanja »

 


Clear Channel Suomi Oy

Clear Channel Suomi Oy valtakunnallinen ulkomainosyhtiö. Olemme osa globaalia Clear Channel Outdoor -konsernia. Mainosratkaisumme tavoittavat halutun kohderyhmän niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Mainoslaiteverkostomme sijaitsevat kaupunkien keskustoissa, suosituimmissa kauppakeskuksissa ja myymälöiden sisällä, vilkkaimpien teiden varsilla, Helsingin Satamassa ja Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

Clear Channelin tavoitteena on vähentää liiketoiminnan aiheuttamia ympäristövaikutuksia. Otamme vastuullisuuden huomioon kaikessa toiminnassamme. Tahdomme tarjota asiakkaillemme entistä kestävämpiä ratkaisuja ympäristön kuormitusta vähentämällä, energiatehokkuutta parantamalla ja kierrätystä lisäämällä.

 

Mall Voice Oy

Mall Voice Oy on kauppakeskusmainontaan keskittynyt suomalainen yritys, joka vastaa yli 70 suomalaisen kauppakeskuksen yleisten alueiden äänimaailmasta ja -mainonnasta. Yhtiön mainontaverkosto tavoittaa viikoittain yli 1,7 miljoonaa eri kuluttajaa.

Mall_Voice_logo_slogan

 

 

Tiedustelut

Clear Channel Suomi Oy
Darius Skaudis
Digital CMS & Project Manager
040 1782829 
darius.skaudis@clearchannel.fi

Mall Voice Oy
Mikko Valtonen
Sales Director
+358 44 755 7289 
mikko.valtonen@mallvoice.com
www.mallvoice.com

 


Lähteet:

1. IROResearch Oy. Huomioarvotutkimus toteutettu Mall Voicen toimeksiannosta lokakuussa 2021. N=400.

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Digitaalinen mainonta

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää
Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalinen mainonta

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää
Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Digitaalinen mainonta

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Finavia toteutti yhdessä TWBA\Helsingin ja Clear Channelin kanssa luovan kampanjan, josta syntyi...
Lue lisää

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

LIDL AKTIVOI KULUTTAJIA INTERAKTIIVISELLA ERIKOISTOTEUTUKSELLA

Ostosympäristö

LIDL AKTIVOI KULUTTAJIA INTERAKTIIVISELLA ERIKOISTOTEUTUKSELLA

Lidl lanseerasi Cien-värikosmetiikkasarjan näyttävästi syksyllä 2016. Kampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää
PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Ostosympäristö

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Ostosympäristö

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Isot Digit

Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Kesän aikana helsinkiläisiä ilahdutti Downtown Digital -näytöille sekä Rautatieaseman Grand Central...
Lue lisää
Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Isot Digit

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Mentos MentMen Mobile-toteutus The Wallilla

Isot Digit

Mentos MentMen Mobile-toteutus The Wallilla

Tuhansia tuli koolle pelaamaan Mentoksen peliä puhelimillaan Clear Channelin digitaalisessa The...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Inspiraatio

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Inspiraatio

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää
Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Inspiraatio

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Polar lähti rohkeasti toteuttamaan ulkomainonnan avulla uusien tuotteiden lanseerauksia ja...
Lue lisää